Orlen, TVN, Reserved, Ziaja, Tymbark, PKO BP, Play, Apart - najmocniejsze marki wg Rzeczpospolitej

dodano: 
01.12.2014
komentarzy: 
0

Rzeczpospolita już po raz 11 ogłosiła Ranking Najmocniejszych Polskich Marek. Wyróżnienia przyznawane były w dwunastu kategoriach, na podstawie badania opinii konsumentów.

Orlen po raz ósmy znalazł się na pierwszym miejscu. Jego wartość oszacowano na 4,3 mld zł (w 2013 r. 3,9 mld zł). Na miejscu drugim znalazło się PKO Bank Polski – 3,5 mld zł (w 2013 r. 3,6 mld zł). Trzy kolejne miejsca zajęły: Biedronka – 3,3 mld zł (w 2013 r. 2,9 mld zł), Plus – 3,1 mld zł (w 2013 r. 1,2 mld zł), PZU – 2,3 mld zł (w 2013 r. 2,3 mld zł), Play – 2 mld zł (w 2013 r. 1,9 mld zł).

W kategorii „Usług i działań deweloperskich” pierwsze miejsce zajęła marka Pracuj.pl. Na drugim znalazł się serwis społecznościowy nk.pl, na trzecim – sieć restauracji Sphinx.

W sektorze finansowym zwyciężyło PKO BP, które pozostaje liderem od 2006 roku. Na drugiej pozycji uplasowało się PZU, na trzeciej – Bank Zachodni WBK.

Marka Wedel została natomiast najmocniejszą marką w kategorii „Słodycze i lody”. Drugie miejsce należy do Prince Polo, trzecie - do marki Wawel.

W kategorii „Handel” najmocniejszą marką okazał się serwis Allegro, tuż za nim znalazły się: Merlin.pl oraz Komputronik.

Wśród produktów żywnościowych niekwestionowanym zwycięzcą została Lubella, za nią na podium znalazły się marki Pudliszki i Winary. Najmocniejszą marką w sektorze napojów alkoholowych (od 5 lat) jest Tyskie, drugą pozycję zdobyła marka Żywiec, trzecią natomiast – Lech.

W kategorii produktów niespożywczych na pierwszym miejscu nieprzerwanie od 2009 r. króluje marka Apart. Drugie miejsce na podium zajmuje W. Kruk, na trzecim miejscu znalazła się marka Yes.

W kategorii „Telekomunikacja” pierwsza lokata drugi rok z rzędu przypadła Play. Zaraz za nim znalazły się marki Plus i Neostrada.

Wśród najmocniejszych polskich marek medialnych znalazły się trzy największe grupy telewizyjne. Pierwsze miejsce szósty raz z rzędu należy do TVN, drugie zajął Polsat, a dwa kolejne - telewizyjna Jedynka i Dwójka.

W kategorii „Kosmetyka i higiena” czwarty raz z rzędu zwyciężyła Ziaja, według rankingu najbardziej znana polska marka kosmetyczna, lider pod względem postrzeganej wartości, czyli relacji jakości produktów do ceny. Drugie miejsce w tej kategorii kolejny raz zajęła marka AA, na trzecie miejsce awansowała Soraya.

Tymbark po raz czwarty okazał się najmocniejszą marką w kategorii Napoje bezalkoholowe”. Podobnie jak rok temu, wiceliderem w tej kategorii została marka Żywiec Zdrój, a na trzecim miejscu znalazł się Hortex.

W kategorii „Odzież i obuwie” po raz szósty najmocniejszą marką zostało Reserved. Drugie miejsce zajęła Wólczanka, trzecie – Gatta.

Cały raport dostępny jest odpłatnie na stronie

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich od 10 do 31 października 2014 na próbie losowej 1,2 tys. osób powyżej 15. lat, z miast powyżej 20 tys. mieszkańców. Tworząc ranking najcenniejszych polskich marek, pod uwagę brano m.in. wartość rocznych przychodów, maksymalną stawkę opłat licencyjnych, siłę marki i wskaźnik wzrostu sprzedaży.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin