Celowo ocenzurowane plakaty w outdoorowej kampanii o przemocy wobec kobiet

dodano: 
16.12.2020
komentarzy: 
0

Organizacja UN Women rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych outdoorową kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na luki prawne w walce z przemocą wobec kobiet – podaje fastcompany.com. Jak czytamy, w ramach działań powstała seria celowo ocenzurowanych plakatów.

Dowiadujemy się, że kreacje mają przedstawiać m.in. zdjęcie mężczyzny bijącego swoją żonę, okaleczenia żeńskich narządów płciowych czy mężczyzny gwałcącego swoją żonę. Źródło pisze, że „publikowanie wszystkich tych trzech fotografii jest nielegalne, jednak wszystkie te trzy akty są nadal często spotykane w wielu krajach na całym świecie”.

Fastcompany.com tłumaczy też, że według ONZ w minionym roku ponad 200 mln kobiet i dziewcząt na świecie padło ofiarą przemocy ze strony swojego partnera, podczas gdy mniej niż 40 proc. z nich zgłasza ten problem lub szuka pomocy.

Organizatorzy wyjaśniają również, że siła kampanii tkwi w szokującym przekazie i przekazie „prosto w twarz” – czytamy. Dalej źródło przytacza, że realizatorzy plakatów w stworzeniu ocenzurowanych ilustracji zainspirowali się mediami i sposobem, w jaki są one „zmuszone do rozmywania niektórych obrazów w internecie i w telewizji” i platformami społecznościowymi, które oznaczają takie treści alertami. Dodatkowo czytamy, że przekaz, który „trzeba sobie wyobrazić”, może być znacznie mocniejszy od tego, „co można bezpośrednio zobaczyć”.

Fastcompany.com zwraca również uwagę na wyzwanie, przed jakim stanęła inicjatywa, ponieważ z jednej strony temat przemocy wobec kobiet jest wielokrotnie powtarzany, a z drugiej organizatorzy widzą, że mimo tych wszystkich działań, skutki działań nie są znaczące. Dodatkowym problemem jest teraz społeczna izolacja, która „sprzyja agresji”.

Dowiadujemy się też, że akcja jest częścią corocznej międzynarodowej kampanii ONZ „16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na płeć” i rozpoczęła się ona 25 listopada 2020 roku, w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.

Czytaj też: Akcja „STOP kobietobójstwu!” reaguje na przemoc wobec kobiet

Za realizację akcji odpowiada agencja MullenLowe New York. (kd)

Źródło:

fastcompany.com, fastcompany.com, Why UN Women is promoting a photo of a man beating his wife, Jeff Beer, 12.02.2020, zdjęcie główne; fastcompany.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin