PAIiIZ podsumowała kampanię wizerunkową Polski w telewizji BBC World. W grudniu 2006 roku, pod hasłem „Wielcy ludzie myślą podobnie”, wyemitowano na jej antenie 250 trzydziestosekundowych spotów. Według badań przeprowadzonych przez telewizję, reklama została obejrzana ponad 13 milionów razy przez 7,7 miliona Europejczyków. Prawie połowę widowni stanowili liderzy opinii oraz przedstawiciele środowisk biznesowych.
Wśród widzów stacji rozpoznawalność marki wzrosła o 58 proc. Koszt dotarcia do tysiąca osób z określonej przez PAIiIZ grupy docelowej (przedstawiciele zagranicznych środowisk biznesowych, podejmujący decyzje biznesowe członkowie zarządów i menadżerowie dużych przedsiębiorstw, liderzy opinii) wyniósł 10 dolarów. Polska była również reklamowana w prasie. 20 grudnia reklama ukazała się na łamach brytyjskiego The Financial Times w dodatku Investing in Poland. Raport ten był integralną częścią gazety w całym ogólnoświatowym nakładzie.
SMG/KRC Sadek Wynberg Millward Brown na zlecenie PAIiIZ przeprowadziła badanie dotyczące kampanii. Wynika z niego, że reklama, która ukazała się w globalnych mediach, łamie negatywne stereotypy dotyczące Polski. Wśród widzów reklamy Polska postrzegana jest jako kraj o wiele bardziej nowoczesny, przyjazny biznesowo i atrakcyjny; stwarzający prawdziwą szansę dla inwestorów. Spot reklamowy – według Brytyjczyków – ukazał kraj i ludzi charakteryzujących się dynamizmem i entuzjazmem.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP przeprowadziło z kolei kampanię promocyjną Polski w stacji CNN Europe – na przełomie grudnia 2006 roku i stycznia 2007 na zlecenie ministerstwa CNN wyemitowała dwieście spotów reklamowych. Jak wynika z badań, spot obejrzało blisko 12 milionów widzów. Ponad 400 tysięcy decydentów międzynarodowych firm miało styczność z kampanią promującą Polskę. (kako)


