poniedziałek, 15 grudnia, 2025

Panika w pałacu

Najnowszy numer miesięcznika Press publikuje artykuł o wizerunku prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. „W Kancelarii Prezydenta nikt już nie panuje nad jego wizerunkiem” – Press cytuje specjalistów public relations. Małgorzata Zaborowska z United PR twierdzi, że dotychczasowy wizerunek prezydenta to „majstersztyk” – „Prezydent nie tracił popularności niezależnie od zmieniających się rządów i to przez dwie kadencje”. Rodaków nie zraziło również mijanie się głowy państwa z prawdą, ani „choroba prawej goleni”, „bo wiadomo, że Polak za kołnierz nie wylewa” – komentuje Krzysztof Pawełczyk, specjalista od marketingu politycznego z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. „Polityczną zręczność Kwaśniewskiego” docenia również Gerald Abramczyk: „W trudnych dla siebie sytuacjach unikał świateł jupiterów. Umiejętnie kierował uwagę publiczności na inny temat. Wyjątkiem jest właściwie tylko sprawa Forte; (…)”. Press pisze, że „wizerunek zrównoważonego dyplomaty pęka nagle i z hukiem” wraz z odmową zeznań przed sejmową komisją śledczą ds. Orlenu. Gerald Abramczyk krytykuje przygotowanie konferencji prasowej: „Kwaśniewski powinien wybrać jeden cel ataku, czyli komisję śledczą ds. Orlenu. Tymczasem atakował i komisję, i tygodnik Wprost, i niejasno określone siły godzące w Rzeczpospolitą”. Zawiodło również otoczenie prezydenta i jego nerwy. Podobnie było w wywiadzie, którego udzielił Monice Olejnik. Specjaliści nie są zgodni co do tego, czy postąpił dobrze, czy nie. Ubolewają jednak, że nad wizerunkiem głowy państwa nie pracują specjaliści.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj