Parkiet: IR wkracza do social mediów, ale nie w Polsce

dodano: 
06.08.2013
komentarzy: 
1

Dzięki social mediom relacje inwestorskie nabrały kolorów i zmodyfikowały sposób komunikacji. W Ameryce zaczęło to już nieźle działać. „Polskie regulacje dotyczące komunikacji są zdecydowanie bardziej konserwatywne niż w przypadku rynku amerykańskiego” – ocenia Wojciech Iwaniuk, szef działu relacji inwestorskich InnerValue.

Polski rynek nie jest tak elastyczny jak amerykański, bo zazwyczaj dopuszcza tylko powielanie już opublikowanych informacji na Facebooku czy na Twitterze. „W Stanach Zjednoczonych emitent może podawać na swojej stronie internetowej informacje, które w Polsce zostałyby zakwalifikowane jako opiniotwórcze albo cenotwórcze i wymagałyby opublikowania raportu bieżącego” – zauważa Iwaniuk. Zaś Eliza Misiecka, dyrektor generalna Genesis PR, podkreśla, że polskie spółki korzystają ze społecznościówek, ale są to raczej działania dodatkowe. Choć „ten kanał sprawdza się bowiem najlepiej w przypadku, gdy grono naszych odbiorców jest bardzo liczne i rozproszone” – dodaje. Przeciwnikiem wykorzystywania mediów społecznościowych jest Rafał Gaszczyński, który odpowiada za relacje inwestorskie w ABC Data. Ponadto przewiduje, że nie nastąpią radykalne zmiany w komunikacji spółek z rynkiem. „Najpierw musimy nauczyć się czytać teksty raportów i wyciągnąć z nich prawidłowe wnioski” – czytamy w Parkiecie. (kg)

Źródło:

Parkiet, Nowoczesna szkoła komunikacji, Piotr Sobolewski, 3.08.2013
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
06.08.2013
16:32:19
tom26
(06.08.2013 16:32:19)
nasze regulacje prawne nie pozwalają na korzystanie z social media, pozwalają jednak na wykorzystanie innych narzędzi, czego spółki nie praktykują, a szkoda...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin