.

 

PARP wybrał firmy, które otrzymają dofinansowanie na promocję zagraniczną

dodano: 
25.06.2020
komentarzy: 
0

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości poinformowała o rozstrzygnięciu szóstej edycji konkursu „Go to Brand”. Celem programu jest dofinansowanie promocji marek produktowych (z sektora małych i średnich przedsiębiorstw) na rynkach zagranicznych. Wybrane mikro-, małe i średnie firmy dostaną łącznie prawie 327 mln zł z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Jak informuje PARP, tegoroczna edycja konkursy była rekordowa pod względem liczby złożonych wniosków i pozytywnie ocenionych projektów. Łącznie zgłosiło się 1575 firm, czyli 180 więcej niż w roku 2019. Wsparcie na promocję produktów i usług za granicą otrzyma 1117 z nich. Najwięcej projektów zgłosiły przedsiębiorstwa z branż IT, modowej i kosmetycznej oraz budowlanej. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu to 425670 zł, a firmy muszą wnieść wkład własny na poziomie min. 15 proc.

„Zainteresowanie bieżącą edycją programu »Go to Brand« przerosło nasze oczekiwania. Chcemy, aby polscy przedsiębiorcy nieustannie się rozwijali i walczyli o zagraniczną promocję swoich produktów oraz usług. W kryzysie te pieniądze wydają się im jeszcze bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

„Wiele polskich firm wyróżniających się pod względem jakości produktów i usług czeka na swoją szansę na zagranicznych rynkach. Wierzę, że z pomocą dotacji upowszechnienie polskich marek będzie łatwiejsze, a rozpoznawalność firm za granicą jeszcze większa” – dodaje Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.

PARP tłumaczy, że konkurs kierowany jest do firm z branż o „wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym”. Program pozwala im zwiększyć rozpoznawalność rynkach zagranicznych, na czym zyskuje też wizerunek polskiej gospodarki oraz poziom polskiego eksportu – czytamy. Dofinansowanie otrzymają projekty, których celem jest promocja marek produktowych i które mieszczą się ramach opisanych w tzw. Branżowych Programach Promocji określonych przez Ministerstwo Rozwoju. Dotyczą one sektorów takich jak biotechnologia i farmaceutyka, budownictwo, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda, kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie, żywność, sprzęt medyczny, meble oraz usługi prozdrowotne.

Dzięki dofinansowaniu firmy mogą pokryć koszty m.in. udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz usług doradczych związanych z umiędzynarodowieniem prowadzonej działalności gospodarczej i działań promocyjnych.

„Takie programy jak »Go to Brand«, są dużą pomocą w kreowaniu rodzimych produktów i usług. Są też szansą na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł na światowych rynkach. I cieszę się, że nasi przedsiębiorcy bardzo chętnie z tej pomocy skorzystali” – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.

Pełną listę ponad tysiąca projektów, które otrzymają dofinansowanie w ramach „Go to Brand”, można znaleźć na stronie. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin