.

 

Paryż wciąż na pierwszym miejscu wśród najatrakcyjniejszych miast świata

dodano: 
10.05.2018
komentarzy: 
0

Z najnowszej edycji badania Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) wynika, że Paryż niezmiennie znajduje się na czołowej pozycji wśród 50 najatrakcyjniejszych miast na świecie. To już czwarty raz, kiedy stolica Francji znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia.

Na drugiej pozycji, podobnie jak w poprzedniej edycji badania, uplasował się Londyn. Zmieniło się natomiast miasto, które zamyka czołową trójkę. Ostatnio był to Nowy Jork, ale obecnie na trzecim miejscu znalazło się Sydney.

Na następnych pozycjach są kolejno: Nowy Jork, Los Angeles, Rzym, Melbourne, Amsterdam, San Francisco i Berlin. Warszawa awansowała z miejsca 38 na 36.

„Badanie ocenia siłę i atrakcyjność wizerunku każdego miasta, będąc syntetyczną miarą powstającą w oparciu o sześć składowych: ogólne postrzeganie miasta (międzynarodowy status i pozycja miasta), miejsce (ocena położenia i skomunikowania), ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania i standard usług publicznych), ludzie (populacja – przyjazność, różnorodność kulturowa, poczucie bezpieczeństwa), puls miasta (interesujące działania, w jakich można uczestniczyć), potencjał miasta (możliwości zarobkowe, edukacyjne)” – czytamy na stronie biura prasowego GfK.

Jak wskazują autorzy badania, w pierwszej połowie całego rankingu plasują się miasta zachodnioeuropejskie i kulturowo anglosaskie, podobnie było w poprzednich latach. W roku 2017 widoczna jest natomiast „pozytywna zmiana w przypadku wielu miast, które nie są ograniczone swoim położeniem czy stopniem rozwoju”. Jako przykład twórcy badania podają Tokio, które jest jednym z kilku miast „niezachodnich”, które znalazły się w pierwszej połowie zestawienia. „Po spadku zanotowanym w 2013 roku, dwa kolejne badania CBISM wykazały, że Tokio odbudowało i wzmocniło swój wizerunek. W najnowszym badaniu CBISM 2017 Tokio notuje najwyższy wzrost wskaźnika oceny (+1,79), plasując się na 11 miejscu wraz z Vancouverem, przed Madrytem, Barceloną, Waszyngtonem, Toronto i Wiedniem” – wyjaśniają autorzy rankingu.

Więcej informacji o badaniu Anholt-GfK City Brands IndexSM można znaleźć na stronie.

O badaniu
Badanie Anholt-GfK CBISM przeprowadzane jest co dwa lata w celu pomiaru wizerunku 50 miast, biorąc pod uwagę składowe: ogólne postrzeganie, miejsce, warunki wstępne, ludzie, puls i potencjał. W ramach badania w 2017 r. przeprowadzono 5057 wywiadów w 10 krajach (Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Rosja, Korea Południowej, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), w tym co najmniej 500 wywiadów w danym kraju. Wywiady przeprowadzono metodą CAWI wśród dorosłych powyżej 18 roku życia. Badanie przeprowadzono od 20 września do 3 października 2017 roku.

50 miast ocenionych w badaniu to:
Europa Zachodnia: Amsterdam, Barcelona, Bazylea, Berlin, Bruksela, Dublin, Edynburg, Genewa, Londyn, Madryt, Monachium, Paryż, Rzym, Sztokholm
Europa Środkowo-Wschodnia: Stambuł, Moskwa, Praga, Wiedeń, Warszawa
Region Azji i Pacyfiku: Auckland, Bangkok, Pekin, Hongkong, Dżakarta *, Melbourne, Mumbai, Seul, Szanghaj, Singapur, Sydney, Tokio
Ameryka Północna: Boston *, Chicago, Dallas Fort Worth, Los Angeles, Nowy Jork, San Francisco*, Toronto, Vancouver *, Washington D.C.
Ameryka Łacińska: Buenos Aires, Meksyk, Rio de Janeiro, Santiago de Chile*
Bliski Wschód i Afryka: Kair, Kapsztad, Doha, Dubaj, Durban, Johannesburg
*Miasta nowe w CBISM 2017 są oznaczone gwiazdką.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin