Eryk Mistewicz zapowiada koniec Facebooka, który „zaczął przypominać duży hipermarket w godzinach szczytu”. Czy ucierpią media społecznościowe? „Uważam, że najważniejszym wyzwaniem stojącym przed social mediami jest dopasowanie ich do urządzeń mobilnych” – uważa Elżbieta Pełka, prezes Pełka PR i Pełka Creatives.
Zdaniem Pełki małe i średnie przedsiębiorstwa coraz bardziej są zniechęcone Facebookiem. Ponadto wprowadzenie timeline’a – „standaryzacji profili” – oraz rosnąca liczna spamu, a także polityka prywatności odstraszają internautów. Na niekorzyść popularności portalu wpływa też „wprowadzenie dość wysokich opłat za zwiększenie zasięgu fanpage’a powyżej 30% lubiących go osób” – dodaje.
Co zatem z mediami społecznościowymi – nie tylko FB, ale też Twitterem, Google+ lub LinkedIn? Według Pełki „najważniejszym wyzwaniem stojącym przed social mediami jest dopasowanie ich do urządzeń mobilnych”, a do tego jest dobrze przystosowany m.in. Twitter. Zaś przyszłością portali społecznościowych będzie zawężenie ich tematyki, czyli „skończenie z portalem o wszystkim dla wszystkich”. Pełka proponuje także wprowadzenie płatanych kont, na których użytkownik nie będzie zasypywany spamem.
Social media będą się dalej rozwijać, jednak „aby było to możliwe potrzebna jest zmiana ich podejścia do klienta i jego potrzeb” – podsumowuje Pełka. (kg)