P&G, PepsiCo i Coca-Cola najlepiej kształtują liderów marketingu

dodano: 
01.09.2016
komentarzy: 
0

Oferują szkolenie na najwyższym poziomie i przekazują odpowiedzialność w ręce managerów od pierwszego dnia ich pracy – to cechy firm kształtujących najlepszych ekspertów budowania marek. Według rankingu opublikowanego przez Forbesa liderem w tej kategorii jest Procter&Gamble. Na podium znalazły się też PepsiCo i Coca-Cola.

W badaniu przeprowadzonym na University of Virginia Darden School of  Business wzięli udział eksperci z kilkunastu amerykańskich firm specjalizujący się m.in. w rekrutacji marketingowców na wyższe stanowiska managerskie. Eksperci mieli za zadanie ocenić, które firmy dają pracownikom działów marketingu największy potencjał rozwoju kariery zawodowej. Najwyższe noty otrzymała firma P&G. Autorzy badania docenili markę za: umiejętność „wyłowienia” największych talentów w procesie rekrutacji, kulturę organizacji opartej na wartościach.

Czynnikiem branym pod uwagę była również możliwość zdobycia zróżnicowanych doświadczeń związanych z bogatym portfolio i strukturą korporacji, skoncentrowanie na zrozumieniu konsumenta.

Autorzy artykułu zwrócili także uwagę na to, dlaczego w zestawieniu zabrakło takich technologicznych gigantów, jak Google i Facebook. Po części wynika to z faktu, że są to jeszcze młode firmy. Co ważne, mają tendencję do wprowadzania marketingu w strukturach strategicznych, nie komunikacyjnych. (mw)

Metodologia:
Badanie przeprowadzono na próbie ekspertów z 19 firm specjalizujących się w rekrutacji, które przeprowadziły ponad 2600 naborów na wyższe stanowiska managerskie w dziale marketingu.
 

Źródło:

forbes.com, Survey Reveals The Companies That Develop The Best C-Level Marketing Leaders, Kimberly A.Whitler, 21.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin