.

P&G przeprasza za post w mediach społecznościowych

dodano: 
31.03.2022
komentarzy: 
0

Amerykańska korporacja Procter & Gamble przeprosiła za kontrowersyjny post w mediach społecznościowych – podaje insider.com. Na oficjalnym chińskim profilu firmy w serwisie społecznościowym WeChat napisano: „Kobiece stopy pachną gorzej niż męskie. Jeśli w to nie wierzysz, powąchaj” – czytamy.

Źródło opisuje, że usunięty już post z 13 marca 2022 roku był częścią kampanii promującej linie zapachowych produktów do pielęgnacji ciała. Natychmiast jednak wywołał oburzenie w internecie, a wielu użytkowników platformy zadeklarowało swoją gotowość do bojkotu firmy ze względu na „seksistowski” charakter materiału.

Czytamy także, że inny post w ramach tej akcji przedstawiał cykl inforgrafik, na których wskazano, że obszar klatki piersiowej u kobiet „ma najsilniejszy zapach”. Ponadto podkreślono, że kobiece włosy są dwa razy brudniejsze niż męskie, ponieważ są myte rzadziej, a długie włosy mają w sobie dużo więcej zarazków. Co więcej, pojawiła się także treść mówiąca o tym, że damska bielizna jest generalnie mniej czysta niż męska – „nawet wśród kobiet, które przywiązują dużą wagę do higieny osobistej”.

Dalej dowiadujemy się, że firma zdecydowała się przeprosić i podkreślić, że post został usunięty. „Szczerze przepraszamy za niestosowną treść artykułu, która lekceważyła kobiety” – napisała firma po chińsku. Dodała, że „P&G zawsze opowiada się za równymi, tolerancyjnymi i pełnymi szacunku wartościami. Usunęliśmy ten artykuł i poważnie zmieniliśmy konto (WeChat)”. (as)

Źródło:

insider.com, P&G apologizes after sparking outrage with social media post claiming women's feet smell '5 times worse' than men's, Waiyee Yip, 29.03.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin