czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPiękna pielęgniarka śladami hydraulika

Piękna pielęgniarka śladami hydraulika

Media donoszą o nowej odsłonie kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej, w której atuty polskich uzdrowisk i lecznictwa promuje… pielęgniarka. Organizatorzy akcji mają nadzieję, że odniesie ona taki sam sukces jak kampania, na skutek której polski hudraulik zagościł na łamach największych europejskich dzienników. „Grunt pod tę kampanię był już przygotowany przez Francuzów. Wykorzystali go autorzy akcji, którzy zmienili negatywny wizerunek na pozytywny przekaz” – tłumaczy na łamach Rzeczpospolitej Paweł Lis, zarządzający dyrektor kreatywny w agencji Paralotna. „Świetnego pomysłu marketingowego mogą Polskiej Organizacji Turystycznej pozazdrościć najlepsi specjaliści od budowania wizerunku. Kilka lat temu Szkocja wydała setki tysięcy dolarów tylko po to by nie kojarzyć się z »Wichrowymi Wzgórzami« i panem w spódnicy w szkocką kratę. (…) Jednak i tak stare skojarzenia pozostały. Może więc nie warto z nimi walczyć a sprawić by utrwalone stereotypy działały na naszą korzyść” – relacjonował Marek Sokół z TVN24.
Akcja z hydraulikiem spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, jednak, jak czytamy w Rzeczpospolitej, jest to jedynie element marketingu narodowego. A ten pozostaje bez spójnej strategii. „Pozytywny wizerunek krajów pomaga sprzedawać ich produkty za granicą, ściągać inwestorów i zachęcać turystów do spędzania wakacji. Korzystna ocena Francji, jako kraju eleganckiego, gdzie mieszkają ludzie znający się na dobrym jedzeniu i piciu, przez całe lata pomagała w sprzedaży francuskiego wina, natomiast opinia o solidnych Niemcach zachęcała do kupowania niemieckich samochodów. W Polsce od 16 lat nie udało się stworzyć pomysłu na marketing narodowy” – komentuje dziennik.


Źródło: Polska Organizacja Turystyczna

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj