piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaPierścienie Marketing Master by SAR dla najbardziej wszechstronnych marketerów rozdane!

Pierścienie Marketing Master by SAR dla najbardziej wszechstronnych marketerów rozdane!

McDonald’s, ING Bank Śląski, Grupa OLX, Mondelēz i LOTTE Wedel – przedstawiciele tych firm odebrali w środę 26 listopada 2025 roku pierścienie Marketing Master by SAR. Nagrody trafiły do dyrektorów marketingu, którzy w mijającym roku najlepiej połączyli kreatywność, efektywność i innowacyjność.

Marketing Master by SAR to ranking wyróżniający najbardziej wszechstronnych marketerów. Druga edycja podsumowała wyniki trzech konkursów organizowanych w 2025 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: KTR, Effie i Innovation. Powstało zestawienie liderek i liderów, którzy „w mistrzowski sposób potrafią łączyć trzy filary marketingu: kreatywność, efektywność i innowacyjność”.

Podczas Gali Innovation + Marketing Master pierścienie odebrali przedstawiciele pięciu marek, które uzyskały najlepsze osiągnięcia w kluczowych projektach SAR. Jak podkreśla organizacja branżowa, ranking opiera się na przejrzystym i porównywalnym systemie przeliczeń wyników z każdego konkursu, co pozwala spojrzeć na dokonania firm w sposób holistyczny – nie przez pryzmat pojedynczych projektów, lecz konsekwentnie budowanych rezultatów w trzech komplementarnych obszarach.

Top 5 rankingu Marketing Master 2025 prezentuje się następująco:

  • Złoty pierścień: McDonald’s (Michał Arament, CMO) – 300 pkt.
  • Srebrny pierścień: ING Bank Śląski (Barbara Pasterczyk, CMO) – 110,9 pkt.
  • Srebrny pierścień: Grupa OLX (Anna Adrian, Head of Marketing Otodom & OLX RE; Michał Wiśniewski, Head of Marketing OLX Jobs + OLX PL; Filip Fiedorow, Marketing Director OLX Europe) – 91,9 pkt.
  • Srebrny pierścień: Mondelēz (Vira Ponomarenko, Marketing Director, Poland and Baltics) – 88,3 pkt.
  • Srebrny pierścień: LOTTE Wedel (Krzysztof Bogacz, Marketing, Strategy and Innovation Director) – 84,8 pkt.

„Laureatów Marketing Master łączy jedno: interdyscyplinarne myślenie o marketingu. W ich pracy dane spotykają się z intuicją, technologia z emocjami, a strategia z kreatywnością” – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR.

Marketing Master by SAR 2025

Cały ranking wraz z punktacją wszystkich 30 podmiotów znajduje się na stronie.

Jaką pracę wykonała każda z marek, by znaleźć się wśród najlepszych?

McDonald’s przewodzi w każdej kategorii

Niekwestionowanym liderem tegorocznego rankingu został McDonald’s, który w każdym z konkursów zdobył jako reklamodawca najwięcej nagród. Marka zrealizowała w tym roku szeroko zakrojone kampanie skierowane do zróżnicowanych grup odbiorców – nie tylko do klientów indywidualnych, ale także do obecnych i potencjalnych pracowników. Najwięcej wyróżnień przyniosły sieci kampanie: „Burger Drwala koloruje zimę”, „Bambi robi z makiem co chce”, „Przyjaźń od kuchni” oraz „To się nosi w Maku!”.

ING wysoko dzięki refleksyjnej komunikacji

ING Bank Śląski uplasował się na drugim miejscu zestawienia. Świetny wynik zapewniła marce przede wszystkim kampania „Emerytura jest bliżej niż myślisz”, szczególnie doceniona w konkursie KTR. Bank zdobył również punkty w rankingu za edukacyjny projekt „4 lata MIASTA ING w Roblox”, wspierający najmłodszych w nauce podstaw finansów i cyberbezpieczeństwa.

Grupa OLX z kampaniami blisko ludzi

Trzecia lokata przypadła Grupie OLX, która w tym roku zwróciła uwagę jury ważnymi tematami społecznymi. OLX Praca została wyróżniona za kampanię „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie” oraz za kolejną odsłonę „Praca z korzyścią dla wszystkich”. Na wynik grupy złożyły się również projekty Otodom, m.in. „Szczęśliwi metrów nie liczą” i „Światło”.

Budowanie relacji siłą Mondelēz

Wysoko w rankingu znalazł się także koncern Mondelēz, do którego należy Milka. Lokalna kampania marki „Zasąsiadujmy się”, skoncentrowana na budowaniu relacji pomiędzy sąsiadami, została obsypana nagrodami i wysoko oceniona w każdym konkursie SAR. Jej sukces sprawił, że projekt zostanie wdrożony również na innych rynkach.

Muzeum Fabryka Czekolady sukcesem LOTTE Wedel

Ostatni pierścień trafił do LOTTE Wedel. Marka zdobyła najwięcej nagród za unikalny projekt wykraczający poza standardowe działania komunikacyjne i biznesowe – „Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel”. Dodatkowo wyróżniono także kampanie „Co znaczy WW?” oraz „Ptasie Mleczko – Prima Aprilis”.

Marketing Master by SAR 2025

O rankingu

Ranking Marketing Master by SAR został zainicjowany w 2024 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – organizację prowadzącą od ponad 25 lat konkursy branżowe wyznaczające standardy w komunikacji marketingowej w Polsce. Projekt ma charakter cykliczny, a jego celem jest promowanie wszechstronności w działaniach marketingowych oraz budowanie wiedzy o roli marketingu w rozwoju rynku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj