Jak wynika z raportu agencji Think Kong i firmy badawczej Zetema, markami najczęściej komentowanymi przez polskich internautów są Samsung, Sony oraz LG. Najmniej negatywnych wzmianek zebrało natomiast JVC.
Raport powstał po przeanalizowaniu ponad 220 tys. internetowych wpisów i komentarzy odnoszących się do producentów sprzętu radiowo-telewizyjnego. Pod względem ilości komentarzy liderem okazał się Samsung (63,7 tys. komentarzy), Sony (53,3 tys.) oraz LG (35,7 tys.).
Biorąc pod uwagę stosunek komentarzy negatywnych do ogólnej ilości wzmianek na temat danej firmy, najlepiej wypada JVC. Tylko 18 proc. komentarzy na temat tej marki miało negatywny charakter. Na drugim końcu uplasował się Pioneer – z 27 proc. nieprzychylnych komentarzy.
Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów poszczególnych marek. W bezpłatnym raporcie dostępnym pod adresem www.emotrack.pl przedstawiono m.in. ocenę urządzeń 8 najpopularniejszych marek w wymiarach takich jak: możliwości, cena, jakość, estetyka, obraz, dźwięk i obsługa. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości). (ks)


