.

Piotr Czarnowski Gwiazdą PR, kampania OLX „A co gdyby?” z Nagrodą Publiczności. Złote Spinacze 2019 rozdane

dodano: 
09.12.2019
komentarzy: 
0

20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy wręczono podczas uroczystej gali XVII edycji konkursu Złote Spinacze, która odbyła się 6 grudnia 2019 roku w Warszawie.

Tego wieczoru Grzegorz Szczepański, prezes Związku Firm Public Relations (który jest organizatorem konkursu) zapowiedział utworzenie w kolejnej edycji nowej kategorii konkursowej – PR pro bono. Ma to związek z przygotowanym niedawno przez ZFPR podsumowaniem działań pro bono prowadzonych przez zrzeszone agencje.

Czytaj też: Po co agencje PR robią coś pro bono

Szczepański zwrócił także uwagę, jak ważne są działania mające na celu poprawę wizerunku branży PR. Zapewnił, że branża nie spocznie, dopóki opinia o niej się nie poprawi. „PR zasługuje na to, by o nim dobrze mówić” – podkreślał.

Nagrody w tegorocznych Złotych Spinaczach przyznano łącznie w 31 kategoriach konkursowych. Kolejny raz w kategoriach głównych i sektorowych przyznawano złote, srebrne i brązowe nagrody, a w kategoriach specjalnych wręczono tylko Złote Spinacze.

Już po raz trzeci wręczono Nagrodę Publiczności, której PRoto.pl było partnerem. Internauci zdecydowali, że w tej kategorii nagrodzą kampanię OLX i agencji 180heartbeats + Jung v Matt „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci”.

Tytuł Gwiazdy PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, otrzymał Piotr Czarnowski, prezes i założyciel pierwszej w Polsce agencji public relations – First Public Relations.

Tytanowego Spinacza, czyli nagrodę dla „najlepszego w konkursie”, kolejny rok z rzędu otrzymała agencja Big Picture. Drugi pod względem liczby nagród w tej edycji Złotych Spinaczy był Santander Bank Polska, a trzecia pozycja przypadła MSL.

Przyznano również nagrodę redakcji rp.pl. Statuetka trafiła do agencji Be Communications oraz Roche Polska za projekt „Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!”.

Poniżej lista wszystkich nagrodzonych projektów:

KATEGORIE GŁÓWNE

PR korporacyjny

SREBRO
Rebranding Santander Bank Polska – Santander Bank Polska

SREBRO
Demokratyzacja BIO – Carrefour Polska

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie – Partner of Promotion, Fortum

PR produktu

ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater –Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft – D*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ
Dziękujemy! – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.

Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ
Ekipa Orange – Leo Burnett

BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Advocacy i Public Affairs

SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum – Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi – Grayling Poland, FREE NOW

BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy – Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Kampania społeczna

SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations,
Agencja 2012

BRĄZ
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
„Jeden dzień - wart całe życie” – Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s – 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy – MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Event komercyjny

BRĄZ
Event Creators by Nite – LABCON, adidas

BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! – Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication

Event społeczny

ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock – Horeca Group

SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska – Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie – Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł – HBO Polska

BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu – CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska

BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców – MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście – 3PR Consulting,
Manufaktura

SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu – White Bits

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu – MSL

Social media

ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Ekipa Orange – Leo Burnett

SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater – Big Picture, Coca-Cola Poland

Business-to-Business PR

SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” – 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO
Pies na służbie – Testa Communications

SREBRO
#GotowiNaZmiany – Sage, Monday Public Relations

Media Relations

ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl – Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport – Benefit Systems, Fundacja V4Sport

BRĄZ
List do Opiekuna – MSL, Nutricia Medyczna

Employer Branding

ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość – MJCC, McDonald's Polska

SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC – Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

BRĄZ
Kierunek Toyota – 24/7Communication

Content marketing-branded content

ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro – Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO
„Jak TO Robić?” – Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS – Uniwersytet SWPS

BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! – 38 Content Communication

Custom Publishing

ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! – Publicon

SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie – Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu – MSL

 

KATEGORIE SEKTOROWE

Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy – Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft – D*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek

BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career” – Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse

ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska – Santander Bank Polska

SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska – Santander Bank Polska

SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy – MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Uroda, higiena i wellness

SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ – Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! – LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

Sektor spożywczy

ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater – Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO
Love Over Hate – Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY – Marketing & Communications Consultants

BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość – MJCC, McDonald's Polska

Kultura i media

ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście – 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne – Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy – Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

SREBRO
List do Opiekuna – MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska

Sport

BRĄZ
MultiSport Index 2019 – Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu – CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera – Publicon, Archicom

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców – MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu – Publicon, XEOS

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie – Partner of Promotion, Fortum

Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo – Cohn & Wolfe

BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód – Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” – Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media, Havas Warsaw

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations, Agencja 2012

 

KATEGORIE SPECJALNE

Kreatywność

ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 – Imago Public Relations, Agencja 2012

Efektywność

ZŁOTO
#CośDoNichMam – Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Research&Insight (partnerem kategorii był IMM)

ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj – Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz: Big Picture

GWIAZDA PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci – OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji rp.pl: Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! – Be Communications, Roche Polska

PRoto.pl było patronem medialnym konkursu Złote Spinacze oraz partnerem Nagrody Publiczności. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin