Piotr Gajdziński o wizerunku w branży bankowej

dodano: 
30.10.2009
komentarzy: 
1

Na pytania PRoto dotyczące wizerunku BZ WBK – laureata rankingu PremiumBrand 2009 oraz sponsoringu naszej kadry piłkarskiej odpowiada rzecznik prasowy tego banku Piotr Gajdziński.

Redakcja: Jakie główne czynniki wpłynęły, w Państwa opinii, na pozycję w rankingu Premium Brand 2009 w kategorii „wizerunek”?

Piotr Gajdziński: Zrealizowaliśmy kilka udanych kampanii marketingowych, wyróżniających się dzięki zaangażowaniu aktorów takich jak John Cleese czy Danny DeVito. Dodatkowo rozwinęliśmy sieć placówek, dzięki czemu w powszechnej opinii staliśmy się bankiem ogólnopolskim.

Red.: Jak wizerunek instytucji finansowej wpływa na zaufanie jej klientów?

PG: W sposób fundamentalny. Cieszymy się zaufaniem klientów ponieważ staramy się działać w sposób etyczny. Za przykład może posłużyć sprawa opcji walutowych dla firm oraz kredytów w obcych walutach. Wiele banków sprzedawało te kredyty jak ciepłe bułeczki, co – gdy cena euro i franka szwajcarskiego znacząco wzrosła – naraziło klientów, zwłaszcza mniej zamożnych, na spore problemy. W Banku Zachodnim WBK działaliśmy według innej strategii. My byliśmy ostrożniejsi, dzięki czemu uchroniliśmy klientów przed poważnymi problemami.

Red.: Jakie są priorytety prowadzonej przez państwa polityki informacyjnej?

PG: Jeśli pyta mnie Pan o działania Biura Prasowego to priorytet jest jeden – mówienie prawdy.

Red.: Czy zamieszanie wywołane wokół PZPN-u nie odbije się negatywnie na wizerunku BZ WBK, który jest jednym ze sponsorów kadry piłkarskiej? Czy przewidzieli państwo w związku z tym jakieś działania?

PG: Już działamy. Przed meczem Polska – Słowacja, który odbył się w okresie największego natężenia konfliktu między kibicami i PZPN zrezygnowaliśmy z wykupionych już banerów, które przysługują wszystkim sponsorom. W listopadzie reprezentacja Polski gra dwa mecze, postanowiliśmy więc przekazać nasz czas reklamowy organizacjom charytatywnym, które działają na rzecz osób niepełnosprawnych. Do 4 listopada czekamy na zgłoszenia. Oczywiście płacimy też za wykonanie banerów.

Media dostrzegły nasze działania i mam nadzieję, że docenią je także kibice. Natomiast nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do dalszego sponsorowania kadry piłkarskiej.

Rozmawiał Karol Schwann

O badaniu PremiumBrand czytaj także tutaj

Tutaj natomiast można przeczytać oświadczenie BZ WBK dotyczące sponsorowania kadry narodowej 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
30.10.2009
11:47:39
Piotr Bieżuński
(30.10.2009 11:47:39)
Szanowna redakcjo Z dostępnych informacji wynika, że ranking był oparty o wyniki badania inwestorów instytucjonalnych. Dlatego jednak może warto wskazać na Agnieszkę Dowżycką (Dyrektor Działu Relacji Inwestorskich BZ WBK) jako osobę, która walnie przyczyniła się do zdobycia tego tytułu przez bank? Również w kategorii wizerunek. To w końcu przez pryzmat codziennych kontaktów z działem IR inwestorzy postrzegają każdą spółkę giełdową. Mimo kiepskiej tego świadomości wśród agencji większość spółek świetnie rozumie, że investor relations to nie „taki PR spółek giełdowych”… Pozdrawiam Piotr Bieżuński
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin