piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataPiwo jako antidotum na nudę i problemy? Taki przekaz miała promować jedna...

Piwo jako antidotum na nudę i problemy? Taki przekaz miała promować jedna z reklam

W Wielkiej Brytanii zakazano emisji reklamy piwa marki BrewDog. Miała ona bowiem sugerować, że spożywanie alkoholu może być metodą na nudę, samotność czy inne problemy, z którymi mierzymy się na co dzień – donosi independent.co.uk.

Jak dowiadujemy się, na plakacie promocyjnym piwa Wingman zaprezentowano serię codziennych sytuacji – takich jak awaria sieci WiFi, kiepska pogoda czy spóźnienie przyjaciela – na które antidotum, według producenta, może być piwo. „Niektóre rzeczy w życiu idą w złym kierunku – Wi-Fi zawodzi, pogoda staje się nieprzyjazna, a »pięć minut« twojego kumpla zamienia się w pełnowymiarowe spóźnienie. A Wingman? Wingman stoi niewzruszony” – głosi tekst zamieszczony na plakacie. Przekaz w tym duchu miało wzmacniać również hasło: „BrewDog. Zawsze cię wspieramy”.

Źródło: independent.co.uk

ASA (The Advertising Standards Authority), niezależny organ nadzorujący reklamy w Wielkiej Brytanii, zakazał emisji tego przekazu promocyjnego. Organ uznał bowiem, że prowadzona przez markę BrewDog komunikacja sugeruje, że picie alkoholu może być „lekarstwem na nudę, samotność i inne problemy”. W efekcie browar został oskarżony o naruszanie swoimi działaniami Kodeksu CAP dotyczącego komunikacji marketingowej w zakresie produktów alkoholowych – informuje źródło.

Jak czytamy, marka utrzymuje jednak, że w przekazach reklamowych chodziło o to, by zaprezentować napój jako „produkt niezawodnej jakości”, a nie środek zaradczy czy sposób radzenia sobie z problemami. Argumenty te nie przekonały jednak ASA, w związku z czym organ zakazał emisji reklamy piwa w takiej formule.

„Przyjmujemy do wiadomości orzeczenie ASA w sprawie naszej niedawnej reklamy Wingman. Jesteśmy jednak rozczarowani wynikiem sprawy, który naszym zdaniem nie odzwierciedla ducha ani intencji stojącej za tą kampanią. Mimo to nie będziemy ponownie emitować tej reklamy” – przekazał rzecznik BrewDog w oficjalnym oświadczeniu cytowanym przez źródło. (kn)

Źródło: independent.co.uk, Brewdog advert banned over suggestion alcohol is a remedy for disappointment, Josie Clarke, 6.08.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj