Play kończy z klasycznym PR-em
„Kończymy z tradycyjnym, klasycznym public relations. Staramy się skracać dystans” – tak strategię komunikacji marki Play streszcza rzecznik operatora, Marcin Gruszka. Jak dodaje, strategia ta „jest banalnie prosta – informować o nowych produktach w alternatywny sposób wobec komunikacji ATL oraz strony internetowej”.
Priorytetem powstałej w 2006 roku marki jest Facebook. Dotychczas Play zgromadził w tym serwisie 1,4 mln fanów. Uzupełnieniem tego kanału komunikacji jest firmowy blog założony przez Gruszkę. Jest on skierowany przede wszystkim do mediów, blogerów, komentatorów i czytelników zainteresowanych nowymi technologiami oraz klientów poszukujących wsparcia.
Jaki jest przepis na udany blog operatora telefonii komórkowej? Zdaniem Marcina Gruszki należy „zapomnieć o komunikatach prasowych” i „wyrwać się z korporacyjnej rutyny”. Blog umożliwia firmie wypowiedzenie się na dowolny temat. Zwykle dziennikarze w swoich materiałach wybierają jedynie kilka zdań z wypowiedzi rzecznika, a na blogu może on zamieścić całą wypowiedź. Gruszka przyznaje, że sam blog to jednak za mało.
Dlatego Play ma również własną stronę na Facebooku, kanał na YouTube, forum będące częścią blogu firmowego. Twitter oraz Google+ są to kanały, które Play „wykorzystuje jakby przy okazji”. Zdaniem Gruszki sztuka polega na tym, aby nie dublować komunikatów w poszczególnych kanałach i dostarczać za ich pomocą oryginalnych treści. (ks)