Pod koniec 2015 roku magazyn zmienił profil i zrezygnował wówczas z nagości w gazecie. „Tamta decyzja była błędem” – przyznał jednak dyrektor kreatywny Cooper Hefner.
O szczegółach czytamy w serwisie newsweek.pl. Playboy ogłosił, że znów będzie publikował zdjęcia nagich kobiet. W postanowieniu, że nie będą publikować rozbieranych zdjęć wydawcy amerykańskiej gazety wytrzymali rok.
W 2015 roku coraz więcej mówiło się o tym, że magazyn dla mężczyzn miał problem ze sprzedażą. Tłumaczono to tym, że nagość przestała kojarzyć się z czymś zakazanym. Chcąc się wyróżnić Playboy postanowił więc powalczyć o czytelników, publikując ambitniejsze treści.

Przyjęta wówczas strategia nie pomogła. W szczytowym okresie w 1975 roku sprzedawano ok. 5,6 mln egzemplarzy miesięcznika. W zeszłym roku było to tylko 700 tys. Dlatego Playboy zdecydował, że wróci do korzeni.
„Dzisiaj odzyskujemy naszą tożsamość i to, czym jesteśmy” – napisał Hefner w poniedziałek na Twitterze. (mw)


