czwartek, 18 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPłeć w marketingu: z kim warto się komunikować

Płeć w marketingu: z kim warto się komunikować

Czym jest Gender Marketing? Jest dostosowaniem działań rynkowych w zależności od płci. Okazuje się jednak, że taka propozycja jest skazana na niepowodzenie, bowiem „to panie w 80 procentach decydują o domowych wydatkach, a później kupują czy to towary w realnych sklepach, czy też on-linowych” – czytamy w Home&Makret.

Mimo że kobiety stanowią dużą grupę docelową, to charakteryzuje się ona różnorodnością. Wpływ mają na to: role pełnione przez kobiety, zmienne demograficzne oraz wybór postawy wobec życia, reklam, konsumpcji itp. Istotną rolę zaczął odgrywać również tzw. Wskaźnik Miłości, jak wynika z badań EtnoMedia przeprowadzanych przez PanMedia Western. „Okazuje się, że kto kocha, ten mnóstwo zniesie, nawet telewizyjną ramówkę. Przepełniony miłością będzie gotów z godnym podziwu poświęceniem śledzić z innym członkiem rodziny również programy z zupełnie innej półki niż preferowane przez siebie” – przekonuje Lucyna Koba, deputy media director z pandemia Western.

Pomimo wielu stereotypów, marketingowcom nie tak łatwo dotrzeć do kobiet. Podążanie za utartymi schematami i kobieta widziana w tradycyjnej roli nie jest kluczem do sukcesu. „A co nim jest? Cóż, tu akurat można wymienić założenia każdego innego segmentu: prawdziwe insighty, czyli dogłębne zrozumienie motywacji konsumenta i ciekawa, adekwatna do produktu komunikacja” – doradza Koba.

A co z mężczyznami? Raport Money.pl „Polacy na zakupach”, pokazuje, że mężczyźni coraz częściej uczestniczą w codziennych zakupach. Stanowią także silną grupę docelową, dlatego warto z nimi się komunikować. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj