Wraz z rozpoczęciem sezonu piłkarskiej Ekstraklasy na stadionach najwyższej klasy rozgrywkowej pojawi się nowa identyfikacja wizualna. Będzie to już druga zmiana w ostatnich 2 latach. „Potrzebowaliśmy wyraźnego kroku do przodu” – tłumaczy Bogusław Biszof, prezes zarządu Ekstraklasy.
Autorem nowego logotypu ekstraklasy jest agencja Brand Nature Access. Prace nad całą identyfikacją trwały ponad pół roku. Poprzedni zaprezentowano w czerwcu 2011 roku. Czemu po tak krótkim czasie Ekstraklasa zdecydowała się na kolejną zmianę? „Dotychczasowa identyfikacja wizualna niosła za sobą pewne ograniczenia. Przykładem jej kolorystyka, która szczególnie na stadionach praktycznie nie wyróżniała się na tle zielonej murawy” – tłumaczy Biszof. I wyjaśnia, że Ekstraklasa buduje swoją markę od podstaw a „identyfikacja wizualna jest tutaj bardzo istotnym elementem”.
Wraz z początkiem nowego sezonu nowe znaki pojawią się między innymi na koszulkach wszystkich ligowych piłkarzy, stadionowych bandach reklamowych i ściankach do wywiadów. (ks)



