Po co burzyć autentyczny wizerunek

dodano: 
24.04.2008
komentarzy: 
0

Dlaczego opinia o górnikach jest odporna na zmiany, zastanawia się Rafał Czechowski z Imago PR na łamach Trybuny Górniczej. Pretekstem do rozważań są wnioski z konferencji o górniczym public relations, która odbywała się pod patronatem wicepremiera Waldemara Pawlaka.

Wbrew obiegowej opinii w górnictwie nie dzieje się źle – „branża wydobywcza ma dzisiaj do przekazania wiele pozytywnych wiadomości”, ale nie specjalnie potrafi to zrobić, przekonuje Czechowski. Nawet kiedy spółka węglowa ma do przekazania optymistyczne dane o wzroście zatrudnienia, to podaje je „w kontekście… odejść doświadczonych specjalistów”, ilustruje przykładem sytuację w górnictwie PR-owiec.

Wśród powodów kryzysu wizerunkowego polskiego górnictwa autor wymienia zwłaszcza dwa. Po pierwsze problem polega na tym, że przedstawiciele tego sektora dopiero uczą się komunikacji z mediami i wpływania na opinię publiczną. Po drugie media mają „naturalną orientację” na informacje negatywne, dlatego wspominając o górnictwie, podkreślają zwłaszcza strajki i katastrofy. (ał)

Źródło:

Trybuna Górnicza, Jaki jest wizerunek górnika i górnictwa, s. 1, Głos spod ziemi-jak wpływać na opinię, Rafał Czechowski, s.4, 17.04.08
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin