.

„Po pierwsze farmaceuta”. Naczelna Izba Aptekarska i Fundacja Aflofarm ruszają z kampanią wizerunkową

dodano: 
16.04.2019
komentarzy: 
0

Naczelna Izba Aptekarska i Fundacja Aflofarm w kwietniu 2019 roku wystartowały z kampanią wizerunkową „Po pierwsze farmaceuta”. Celem akcji jest poprawienie wizerunku zawodu farmaceuty w Polsce oraz zwrócenie uwagi Polaków na wykształcenie farmaceutów, którzy są przede wszystkim ekspertami w dziedzinie farmakologii i zdrowia, a nie tylko sprzedawcami.

„Chcemy pokazać polskim pacjentom, że mogą oczekiwać od nas czegoś więcej, że nasze kompetencje i uprawnienia nie sprowadzają się jedynie do wydawania leków” – informuje Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

W ramach kampanii powstał raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” oparty na badaniach przeprowadzonych przez agencję Biostat na zlecenie NIA i Fundacji Aflofarm. Okazuje się, że 90 proc. Polaków ufa farmaceutom, jednak tylko niewiele ponad dziesięć procent ankietowych udało się do apteki po poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych lub leków. Trzy czwarte badanych kojarzy ten zawód tylko ze sprzedażą leków, a informacji o wyrobach medycznych szuka przede wszystkim w internecie (64 proc.). W raporcie przedstawiono również opinię farmaceutów, którzy w większości uważają, że ich zawód nie jest w pełni wykorzystywany (54 proc.).

Kolejnym elementem są spoty wizerunkowe promujących zawód farmaceuty oraz cztery animowane spoty edukacyjne. Filmy mają pokazać Polakom jak wygląda kształcenie przyszłych farmaceutów, przedstawić zawód farmaceuty szpitalnego oraz przybliżyć możliwość pomocy, jakiej mogą udzielić farmaceuci i temat opieki farmaceutycznej.

Przygotowano także ulotki informacyjne mówiące o uprawnieniach farmaceuty. Za ich pomocą "Polacy dowiedzą się z nich m.in. o tym, że magister farmacji pomoże im skompletować wakacyjną apteczkę, doradzi, jak przechowywać leki, poinformuje o interakcjach czy udzieli porad w drobnych problemach zdrowotnych, a w razie potrzeby zaleci wizytę u specjalisty” – mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.

Organizatorzy chcą zaangażować w dyskusję również środowisko akademickie. Zorganizowane zostaną dyskusje panelowe, które odbędą się na wybranych uczelniach medycznych w kwietniu i maju 2019 roku.

Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się we wrześniu 2019 roku, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

Wszystkie informacje o kampanii można znaleźć na stronie. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin