poniedziałek, 16 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Pocztówki z powodzi” – akcja wspierająca turystykę na terenach popowodziowych

„Pocztówki z powodzi” – akcja wspierająca turystykę na terenach popowodziowych

28 maja 2025 roku wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi”. Inicjatywa powstała w odpowiedzi na skutki powodzi, która dotknęła południowo-zachodnią Polskę w 2024 roku. Celem akcji jest wsparcie odbudowy turystyki w tych regionach. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest agencja reklamowa AWX. Działania wspiera również Futura PR.

Jak zwracają uwagę inicjatorzy, powódź w południowo-zachodniej Polsce dotknęła setki tysięcy osób i spowodowała straty materialne szacowane na 5 mld zł. Jednak to nie koniec, ponieważ po fali powodziowej przyszła druga wielka fala – odwołanych rezerwacji. Kampania „Pocztówki z powodzi” ma połączyć osoby prowadzące biznesy turystyczne na terenach popowodziowych z turystami.

W ramach akcji AWX wyśle do Polaków ponad 600 tys. pocztówek zachęcających do przyjazdu na Dolny Śląsk. „Kartki pocztowe pełnią funkcję zaproszenia: pokazują piękno regionu i zachęcają do jego wsparcia. Jak? Po prostu – przyjeżdżając” – apelują organizatorzy.

Ponadto w ramach inicjatywy obiekty turystyczne, sklepy, piekarnie, restauracje, muzea i hotele biorące udział w akcji na hasło „Pocztówka” będą rozdawać drobne upominki turystom czy np. częstować ich kawą. Powstała również mapa, do której mogą dołączyć obiekty turystyczne z terenów popowodziowych.

W działania włączyły się instytucje, firmy i osoby, które zdecydowały się wesprzeć inicjatywę pro bono. Kampanię wspierają dziennikarze, ludzie kultury, twórcy internetowi, w tym m.in. Andrzej Chyra, Jowita Budnik, Lidia Popiel, Katarzyna Kwiatkowska, Fundacja Olgi Tokarczuk, Aleksandra Grysz, Sandra Hajduk, Paweł Małaszyński, DJ Adamus czy Katarzyna Pakosińska, a także samorząd województwa dolnośląskiego. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj