niedziela, 29 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPoczty Polskiej oszczędności: 200 mln zł straty, 1,1 tys. osób do...

Poczty Polskiej oszczędności: 200 mln zł straty, 1,1 tys. osób do zwolnienia… rebranding blisko za pół miliarda

Poczta Polska zmienia logo – informuje wyborcza.biz  w tekście „Trąby pocztowe”. Dotychczasową trąbkę na tle niebieskim zastąpi… nieco zmieniona trąbka na tle czerwonym.

Jak dowiedział się portal, ma to przypominać „królewskie korzenie”. Kiedy Zygmunt August w 1558 r. powołał Pocztę Królewską, posłańców ubierał na czerwono. Poczta Polska nie chciała zdradzić serwisowi kosztów swojej przemiany. Jednak jak wyliczyli dziennikarze będzie to blisko pół miliarda złotych. Zauważają także, że w 2008 roku firma przyniosła 200 mln zł strat, zaś od marca do października tego roku wymówienie otrzyma 1,1 tys. pracowników.

Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej tłumaczy, że spółka działa zgodnie z pięcioletnim planem, a zmiany zostaną rozłożone na lata. Dla wyborcza.biz wypowiada się także Aleksandra Sosnowska, wiceprezes firmy Loża A5. Jej zdaniem Poczta musi się zmienić przed uwolnieniem rynku w Polsce w 2015.  Jak powiedziała Sosnowska, dziś logo Poczty, jest dla potencjalnego klienta trzy razy mniej widoczne niż niemieckiej Deutsche Post, która niemal na pewno wejdzie do Polski. (bs)

Od Redakcji: W pierwotnej wersji przeglądu przypisaliśmy rzecznikowi Zbigniewowi Barańskiemu, Poczty Polskiej, twierdzenie, że zmiany rozłożone zostaną na lata. Podczasm gdy w materiale dla Wyborczej.biz stwierdza on jedynie, że potrwają lata. Z pomyłkę przepraszamy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj