poniedziałek, 11 sierpnia, 2025
Strona głównaAktualnościPodatek od wizerunku - może być mniejszy

Podatek od wizerunku – może być mniejszy

Jak mówi Grzegorz Gębka, doradca podatkowy, coraz powszechniejszą praktyką wśród celebrytów jest zakładanie firm świadczących usługi reklamowe. Dzięki temu, dochody gwiazd mogą być opodatkowane stawką liniową. Celebryta mający duże dochody od sponsora, zapłaci 32 proc. podatek, jednak prowadząc działal­ność gospodarczą, może wy­brać 19 proc. stawkę.

Według eksperta, poprzez taką działalność nie jest możliwe rozliczenie się z zarobków z działalności artystycznej czy uprawiania sportu, gdyż czynności te nie wchodzą w zakres działalności gospodarczej. Natomiast reszta dochodów, jak np. te z udostępniania wizerunku, występowania w mediach, uczestnictwa w galach, zawodach, koncer­tach, może być wykazana w firmie.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, własna firma daje też możliwo­ści odliczenia części kosztów, związanych np. z zakupem telefonu czy kom­putera, ale także ze świadczeniem usług reklamowych (opłaty za dojazd na sesję fotograficz­ną czy koszt wynajęcia agenta, który szuka nowych sponso­rów).

„Zdecydowana większość celebrytów promujących określone marki czy produkty ma własne firmy reklamowe. Jest to bezpieczniejsze rozwiązanie. Wykonywanie usług promocyjnych na podstawie zwykłych umów zleceń może bowiem skończyć się tym, że fiskus po jakimś czasie uzna sponsorowanego za przedsiębiorcę (bo działa w sposób ciągły i zorganizowany) i naliczy mu zaległy PIT i VAT. Dlatego lepiej od razu zarejestrować firmę, tym bardziej że daje to możliwość odprowadzania korzystnego w wypadku dużych zarobków podatku liniowego” – twierdzi cytowana w tekście Beata Hudziak, partner zarządzający w 4Tax Group. (jl)

Jak budować własny wizerunek w mediach społecznościowych? Jakie korzyści można uzyskać dzięki serwisom społecznościowym, a co można stracić? Co może, a czego nie może pracodawca w sieci? I wiele innych kwestii omówimy w trakcie szkolenia „Dobra marka to ja! Personal branding w erze mediów społecznościowych”, już 16.10. w Warszawie!

Każdy z uczestników weźmie udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, realizowanej przez zawodowego fotografa, specjalizującego się w sesjach biznesowych.

Szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już dziś!

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł