Podróże prezesa a wizerunek
W Pulsie Biznesu znajdziemy serię tekstów i komentarzy dotyczących wpływu sposobu podróżowania managerów na obraz i prestiż reprezentowanych przez nich firm.
Nie każdy szef zgodzi się z polityką założyciela szwedzkiej firmy IKEA, który od siebie oraz swoich podwładnych wymaga oszczędności - także w podróży, czytamy. Jednak zdaniem polskich managerów warto wydać więcej na biznesowe wojaże o „podwyższonym standardzie”. Zwiększać one mogą prestiż firmy, a także świadczyć o jej dobrej, finansowej kondycji, utrzymuje autor artykułu. „Tu nie chodzi o epatowanie zamożnością”, mówi Andrzej Wójcik z Allianz Polska. Jego zdaniem chodzi o wysłanie wyraźnego sygnału, że „jesteśmy godni zaufanie i opłaca się z nami robić interesy”.
Jednak PR-owiec Elżbieta Żurek, nie chce przeceniać wpływu podróżowania na wizerunek firmy. „W czasach kryzysu w dobrym tonie jest skromność”, mówi specjalistka. (ał)