„Publikacje w mediach to nie darmowa reklama, za jaką niektórzy uważają rezultat działań public relations, ale sposób na przekazanie filozofii opinii publicznej i wykreowanie jej wizerunku. By informacje o przedsiębiorstwie pojawiły się nie tylko przy okazji negatywnych wydarzeń, warto nauczyć się współpracy z dziennikarzami” – doradzają Wiadomości Turystyczne.
Dobra komunikacja z mediami może stać się niedrogim i skutecznym sposobem na zbudowanie świadomości marki oraz wykreowanie odpowiedniego wizerunku. Wiadomości Turystyczne podpowiadają jak to zrobić: „by odnieść sukces w kontaktach z mediami, nie wystarczy dostarczanie materiałów opracowanych przez działy public relations. Z punktu widzenia dziennikarza najważniejsze to być dostępnym, konkretnym i sprawdzonym rozmówcą”.
Zmiana dotychczasowych nawyków też może się przyczynić do poprawy komunikacji. Przy wysyłaniu materiałów prasowych trzeba pamiętać o regularności, bo może to pomóc w utrwaleniu nazwy przedsiębiorstwa w świadomości dziennikarzy. Zaś na konferencjach prasowych, jest szansa na efektownie przedstawienie swojej firmy lub produktu. Aby zapewnić płynność w przepływie informacji należy wyznaczyć jedną osobę, która zajmie się komunikacją z dziennikarzami. Brak dostępności do informacji może zniechęcić dziennikarza do dalszych kontaktów.
Wizerunek budują zarówno pozytywne, jak i negatywne fakty. „Przyznanie się do błędu i pokazanie możliwości jego zniwelowania wcale nie muszą firmie zaszkodzić, czasem paradoksalnie wzmacniają jej wiarygodność i poprawiają wizerunek” – podsumowuje Marzena German z Wiadomości Turystycznych. (kg)


