Pogodne logo Suwałk już wybrane

dodano: 
31.01.2011
komentarzy: 
3

Prezydent Suwałk dokonał ostatecznego wyboru w kwestii nowego logo miasta. „Suwalskie słońce”, które nawiązuje zarówno do pogody, architektury oraz wielokulturowości, okazało się najlepsze spośród pięciu przedstawionych propozycji – czytamy na łamach Gazety Wyborczej Białystok.

Wybrany projekt to jedna z pięciu propozycji przygotowanych przez agencję Methamorphosis Brand Communication z Wrocławia. Jak podaje Wyborcza, nowe logo budzi skojarzenia ze słońcem, którego promienie przypominają wieże najbardziej charakterystycznych suwalskich budowli. Kolorystyka nawiązuje do map pogodowych, co z kolei koresponduje z hasłem promocyjnym.

Co ciekawe, wybór nie pokrywa  się z decyzją mieszkańców, którzy podczas internetowego głosowania opowiedzieli się za inną propozycją. Jak dowiedziało się PRoto.pl, opinie internautów wzięto pod uwagę raczej jako wartość dodatkową niż element wiążący ze względu na brak sformalizowanych kryteriów w tym zakresie. (iw)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Białystok, Suwałki mają logo. To słońce z wieżami budynków, Kosz, 28.01.11, s. 4/własne
komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
01.02.2011
11:11:51
Damian Ziąber
(01.02.2011 11:11:51)
Nie jestem autorem pierwszego posta. I nic mi do agencji, ani do Suwałk. Ale chyba ślepy nie dostrzegłby bardzo wyraźnych podobieństw pomiędzy logotypami. Aż za bardzo, a to moja prywatna opinia. Zaś tłumaczenie, że ktoś dodał logotyp Expo w NY po powstaniu logotypu Suwałk, jest dla mnie śmieszne (chociaż nie wykluczam, że tak mogło być). A skoro sama agencja mówi o podobieństwach w sferze koncepcji budynków, to rzeczywiście, Nowy Jork i Suwałki mają tyle wspólnego w kwestii aranżacji przestrzeni publicznej charakterystycnzymi budowlami, że naprawdę tylko złośliwiec doszukiwałby się niecnych treści. Tyle mojego komentarza. Pozdrawiam, DZ
31.01.2011
16:46:15
Alexander Sikora
(31.01.2011 16:46:15)
Oświadczenie Wobec pojawiającej się sugestii, iż zaprojektowane przez Metamorphosis Brand Communications logo Suwałk, określane jako „suwalskie słońce” jest inspirowane innym logo (NY Expo 2020) – oświadczamy: 1. Sugestia ta jest całkowicie kłamliwa. Gdyby nie anonimowy charakter osoby rozsiewającej takie sugestie rozważylibyśmy podanie jej do Sądu, z zarzutem oszczerstwa. 2. Sugestia, że wyraźnie inspirujemy się wskazanym logo jest bezpodstawna, choćby z tego powodu, że nie można ustalić jego autora, organizacji, która miałaby go używać, ani daty jego powstania (podana pod logo data 2006 rok – jest w istocie datą powstania portalu, na którym je umieszczono). Logo umieszczone jest anonimowo na darmowym portalu do budowy darmowych stron www – każdy, w każdej chwili mógł je tam umieścić. Można równie dobrze sądzić, że zostało ono tam umieszczone później, niż nasze logo, które obecne jest w sieci już ok. trzech tygodni. 3. Wskazywane logo jest amatorskim szkicem na temat przymiarek miasta Nowy York do organizacji wystawy Expo 2020. Logo jest zupełnie nieprofesjonalne – używa podstawowych kolorów z palety (czerwień, zieleń, błękit i żółć) + czerni (żaden odrobinę choć profesjonalny grafik nie użyłby takich kolorów); użyte są w nim podstawowe czcionki w typie Arial, na dodatek zbyt małe, w stosunku do wielkości sygnetu (znaku). 4. Ogólnie zatem, każdy, kto bez uprzedzeń porówna nasz projekt z wskazywanym tu będzie musiał przyznać, że podobieństwo jest co najwyżej w zakresie pewnej koncepcji (charakterystyczne budowle pokazane na kole). Trudno uniknąć tego typu zbieżności w odniesieniu praktycznie do każdego zaprojektowanego znaku – zawsze znajdzie się takie, które ma podobną koncepcję (możemy podać podobieństwo koncepcji (nie mylić z wyrazem plastycznym!) wobec dowolnie wskazanego logo). W wyrazie plastycznym natomiast nasze logo nie ma się nijak do wskazywanego tu amatorskiego szkicu „NY Expo 2020”. 5. Osobom zainteresowanym służymy dalszymi wyjaśnieniami – info@metamorphosis.com.pl
31.01.2011
11:04:14
śledzik
(31.01.2011 11:04:14)
No coż, jakoś nie mają szczęścia polskie wschodnie miasta do oryginalnych projektów. Pamiętne białostockie gejstok-logo, zerżnięte ze starego znaku nowojorskiej organizacji homoseksualistów, a teraz... - również nowojorska inspiracja. Tym razem ideowo i graficznie podobny jest, widniejący od 2006 roku w internecie, projekt logo New York Expo 2020: http://www.freewebs.com/nycexpo2020 Bardzo ciekawie w tym kontekście jawią się zatem projektowe założenia agencji Metamorphosis dla projektu znaku: ”odręczność podkreśla indywidualność miasta, jednak przyjazna forma i kolory mówią zarazem o indywidualności przyjaznej, a nie konkurencyjnej, motyw szczęścia podkreślony przez [b]liczbę siedmiu wież”. Tak, tak... - odręczne 7 wież z New York City. Gratulacje, gratulacje! :) A tak nawiasem, suwalski magistrat jakoś nie do końca chyba zweryfikował rzeczywiste referencje agencji Metamorphosis w zakresie projektowania znaków. Ich żałosny projekt logo Sosnowca został odrzucony w wyniku publicznej debaty. Musiano ogłosić konkurs. Oficjalne logo nie jest autorstwa agencji. Logo Puław to przykład na antylogo i jakiejś pomroczności jasnej decydentów z urzędu. Propozycja logo Oleśnicy, bazującego na imieniu Ola komentowano jednoznacznie: [i]Ola-boga![/i]. Tu też oficjalne logo nie jest autorstwa agencji. Koszalińskie logo jest bardziej kolorowe niż marketingowo wyróżniające jakąkolwiek wizerunkową cechę szczególną miasta. Znak Sieradza może broni się o włos, ale czy ktoś coś słyszał o... owłosionej marce Sieradza poza fryzjerami? Trudno się dziwić, że z takimi kompetencjami w projektowaniu znaków graficznych szuka się zagranicznych inspiracji. Pozdrowienia dla... constansu :)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin