Gazeta Prawna zamieszcza informację na temat wystąpienia Simona Anholta na III Konferencji „Marka dla Polski”. Był on zdania, że można wykreować markę kraju, czyli zdecydowanie poprawić jego wizerunek, jeśli w państwie się coś zmienia. W opinii Anholta Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem. Problemem jest tylko to, że sami Polacy nie cenią własnych marek i osiągnięć. Radzi on, żeby przy promowaniu Polski w świecie stawiać na nowe, innowacyjne rozwiązania.
Cały artykuł
Markę kraju da się zbudować
Można wykreować markę kraju, czyli zdecydowanie poprawić jego wizerunek, jeśli w państwie coś się zmienia – twierdzi Simon Anholt, światowy autorytet w brandingu krajów, miast i regionów. Simon Anholt, który jest m.in. doradcą rządów Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Niemiec i Czech, był w czwartek głównym gościem III Konferencji „Marka dla Polski”, wieloletniego programu mającego na celu wykreowanie marki naszego państwa w świecie. Budowanie marki kraju jest zabiegiem o wiele bardziej skomplikowanym niż tworzenie marki produktu, np. firmy Nokia. Na tożsamość i wizerunek kraju składa się szereg elementów, jak jego historia, osiągnięcia gospodarcze, przeboje eksportowe, sukcesy sportowe i kulturalne. Według Anholta Polska jest bardzo atrakcyjna, ale sami Polacy nie cenią własnych marek i swoich osiągnięć. Radzi, żeby przy promowaniu Polski w świecie stawiać na nowości: nowe produkty, nowe idee, nowe rozwiązania.


