wtorek, 16 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPolacy nie doceniają siebie

Polacy nie doceniają siebie

Gazeta Prawna zamieszcza informację na temat wystąpienia Simona Anholta na III Konferencji „Marka dla Polski”. Był on zdania, że można wykreować markę kraju, czyli zdecydowanie poprawić jego wizerunek, jeśli w państwie się coś zmienia. W opinii Anholta Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem. Problemem jest tylko to, że sami Polacy nie cenią własnych marek i osiągnięć. Radzi on, żeby przy promowaniu Polski w świecie stawiać na nowe, innowacyjne rozwiązania.

Cały artykuł


Markę kraju da się zbudować

Można wykreować markę kraju, czyli zdecydowanie poprawić jego wizerunek, jeśli w państwie coś się zmienia – twierdzi Simon Anholt, światowy autorytet w brandingu krajów, miast i regionów. Simon Anholt, który jest m.in. doradcą rządów Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Niemiec i Czech, był w czwartek głównym gościem III Konferencji „Marka dla Polski”, wieloletniego programu mającego na celu wykreowanie marki naszego państwa w świecie. Budowanie marki kraju jest zabiegiem o wiele bardziej skomplikowanym niż tworzenie marki produktu, np. firmy Nokia. Na tożsamość i wizerunek kraju składa się szereg elementów, jak jego historia, osiągnięcia gospodarcze, przeboje eksportowe, sukcesy sportowe i kulturalne. Według Anholta Polska jest bardzo atrakcyjna, ale sami Polacy nie cenią własnych marek i swoich osiągnięć. Radzi, żeby przy promowaniu Polski w świecie stawiać na nowości: nowe produkty, nowe idee, nowe rozwiązania.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj