Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 30 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPolacy nie ufają mediom? Wyniki badania „Trust in media”

Polacy nie ufają mediom? Wyniki badania „Trust in media”

Polacy zdecydowanie bardziej ufają swoim znajomym niż mediom – podaje press.pl. Czytamy, że 65 proc. Polaków nie ufa informacjom zamieszczanym w gazetach, a 67 proc. nie wierzy w wiadomości przedstawiane w telewizji i radiu. Źródło podaje, że Polacy nie wierzą także informacjom zamieszczanym w internecie – brak zaufania do tego medium wykazało 62 proc. ankietowanych.

Czytamy również że, Polacy zdecydowanie bardziej wierzą znajomym (62 proc.) niż wiadomościom w sieci (18 proc.), a 56 proc. ankietowanych wskazało, że w internecie może znaleźć wartościowe informacje (w przypadku prasy było to 45 proc., a radio i telewizja zdobyły 47 proc.).

Ipsos poruszył także temat fake newsów. 47 proc. Polaków dostrzega nieprawdziwe informacje w prasie, a 56 proc. zauważa ich obecność w internecie – wskazuje źródło. Okazało się również, że jedynie co trzeci mieszkaniec Polski uważa, że media, publikując wiadomości, mają dobre intencje.

Jak czytamy, w raporcie zaznaczono, że w większości badanych krajów spadł ogólny poziom zaufania do mediów. Najbardziej widać to w Turcji oraz w krajach Europy Wschodniej.

Badanie „Trust in media” przeprowadzone zostało w okresie od 25 stycznia do 8 lutego w 2019 roku. Udział wzięło w nim 27 krajów, których mieszkańcy odpowiadali poprzez ankietę internetową. Łącznie przebadano 19541 osób w przedziale wiekowym 16-74 lata. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj