W Parkiecie czytamy o najnowszym raporcie On Boardu „Ubezpieczyciel – uczciwy i bezpieczny”, przygotowanym na podstawie badań opinii społecznej PBS DGA. Według otrzymanych danych 10% Polaków deklaruje, że nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej, co oznacza, że 3,1 mln Polaków neguje wiarygodność tej branży. Na brak zaufania składa się głównie złe doświadczenie ubezpieczonych: zaniżone odszkodowanie, opóźnienie wypłaty, nadmierny formalizm.
Zadaniem Sławomira Peszkowskiego z Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych zapomina się, że to likwidatorzy, nie agenci sprzedają ich produkty. Polacy najbardziej cenią uczciwość, bezpieczeństwo i doświadczenie firm ubezpieczeniowych. „Wartości istotne dla potencjalnych klientów firm ubezpieczeniowych różnią się nieco w poszczególnych grupach społecznych” – mówi Norbert Kilen z On Boardu. Osoby z wyższym wykształceniem cenią profesjonalizm. 78% ankietowanych przyznało, że przy wyborze firmy bierze pod uwagę opinie mediów i rodziny.
Najbardziej godną zaufania firma jest PZU, na kolejnych miejscach uplasowały się Warta i ING Nationale-Nederlanden. Tę ostatnią firmę częściej wskazują mężczyźni niż kobiety, kobiety – częściej wskazują Wartę. Na trzecim miejscu znalazła się Commercial Union. Poziom deklarowanego w ankietach zaufania do mniejszych firm jest nieznaczny – sięga kilku procent. Badanie przeprowadzono w maju 2006, na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej.


