środa, 10 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPolacy ufają Nokii

Polacy ufają Nokii

Wyniki nowych badań konsumenckich, opublikowanych przez firmę Millward Brown wskazują, że głównymi składnikami sukcesu marki są: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki (TrustR od angielskich słów trust i recommendation). W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku uzyskała marka Nokia.

Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World (Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji). W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.

TrustR  jest  obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: „Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR.  Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki.  W Polsce czołówka marek w rankingu TrustR przedstawia się następująco:

Miejsce    Marka                                               Wskaźnik TrustR

1             Nokia                                        127

2             Audi                                         120

3             VW (Volkswagen)                       119

4             Tymbark                                   119

5             Toyota                                      116

6             Hortex                                      113

7             Wedel                                       113

8             Żywiec (piwo)                              112

9             Coca Cola                                  112

10           Sony Ericsson                              112

Analiza TrustR bazuje na BrandZ – badaniu konsumenckim dotyczącym wartości marek. Badanie BrandZ jest realizowane od 12 lat przez Millward Brown w imieniu WPP. Baza danych BrandZ zawiera informacje na temat tysięcy marek w ponad 30 krajach, a w jej skład wchodzi ponad milion pogłębionych wywiadów konsumenckich. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj