Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościRusza kampania „Rowerowa Rewolucja”. Zachęca Polaków do przesiadania się na rowery

Rusza kampania „Rowerowa Rewolucja”. Zachęca Polaków do przesiadania się na rowery

W lipcu 2020 roku ruszyła kampania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego „Rowerowa Rewolucja”, która ma na celu popularyzację tego środka transportu: „napędzanego siłą mięśni jednośladu jako zdrowego, ekologicznego, szybkiego i bezpiecznego sposobu na przemieszczanie się oraz doskonałą formę spędzania wolnego czasu”.

W ramach akcji przez trzy miesięce na portalach Facebook oraz YouTube pojawi się seria trzech ponaddwudziestosekundowych spotów, zachęcających do przesiadania się na rower. W klipach występuje Łukasz Simlat, polski aktor filmowy, telewizyjny i teatralny. Oprócz nagrań wideo w internecie będą publikowane także kreacje nawiązujące do spotów. Akcja będzie też promowana przez reklamy w Google i na Facebooku. Ponadto w mediach pojawią się informacje opisujące inicjatywy stowarzyszenia. Kampania obejmie również działania w mediach społecznościowych. Dodatkowo na potrzeby akcji przygotowano badanie na temat przyzwyczajeń Polaków związanych z podróżowaniem na rowerze.

Jak zaznaczają organizatorzy akcji, rower to jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu – nie wiąże się z zanieczyszczeniami powietrza i nie generuje dwutlenku węgla. Dodają, że to pojazd szybki, bezpieczny i pozwalający na unikanie zakorkowanych ulic.

Źródło: youtube.com/Polskie Stowarzyszenie Rowerowe

PSR podaje, że 41 proc. Polaków korzysta z jednośladu, ograniczając podróżowanie innymi środkami transportu. Ponadto obecnie Polacy częściej wsiadają na rowery – 24 proc. z nich deklaruje, że jeździ więcej niż w poprzednim roku.

„W godzinach szczytu w dużym mieście przejechanie 15 km autem może zająć nawet półtorej godziny” – zauważa Krzysztof Dylewski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. „Problem ten nie dotyczy rowerów. Przy dobrej infrastrukturze tę samą odległość rowerzysta, jadąc równomiernym, spokojnym tempem, jest w stanie przemierzyć w 45 minut. Cieszy nas, że w tym roku Polacy wybierają rowery, co potwierdzają to najnowsze badania” – dodaje.

Organizatorzy zauważają też, że rower to doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu. Z przeprowadzonych badań wynika, że niemal połowa Polaków zamierza spędzić wakacje z rowerem. Częsty wybór tego środku transportu potwierdzają także decyzje zakupowe: 4 proc. respondentów nabyło rower w czasie pandemii, a 18 proc. rozważa zakup niebawem.

PSR mówi też, że potencjał tych jednośladów zauważają władze samorządowe, dlatego coraz więcej inwestuje się w rozwój infrastruktury rowerowej.

„Pomimo coraz lepszej sytuacji transportu rowerowego, zarówno jeżeli chodzi o liczbę rowerzystów, jak i stan infrastruktury, wciąż jest jeszcze miejsce do poprawy” – zauważa jednak Krzysztof Dylewski z PSR. „Nie zmienia to faktu, że rower to obecnie najlepszy sposób lokomocji dla osób dbających o swoje zdrowie, czas i naszą planetę, a przykłady z krajów zachodnich potwierdzają, że trend ten będzie się utrzymywał. Tym bardziej apeluję do władz ogólnopolskich i samorządowych o wspieranie rozwoju transportu rowerowego” – mówi.

Organizatorzy kampanii wskazują też na zalecenia jazdy na rowerze przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) jako jednego z bezpiecznych środków transportu w czasie pandemii koronawirusa.

Kampania potrwa do końca wakacji 2020 roku. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj