Rusza kampania „Rowerowa Rewolucja”. Zachęca Polaków do przesiadania się na rowery

dodano: 
30.07.2020
komentarzy: 
0

W lipcu 2020 roku ruszyła kampania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego „Rowerowa Rewolucja”, która ma na celu popularyzację tego środka transportu: „napędzanego siłą mięśni jednośladu jako zdrowego, ekologicznego, szybkiego i bezpiecznego sposobu na przemieszczanie się oraz doskonałą formę spędzania wolnego czasu”.

W ramach akcji przez trzy miesięce na portalach Facebook oraz YouTube pojawi się seria trzech ponaddwudziestosekundowych spotów, zachęcających do przesiadania się na rower. W klipach występuje Łukasz Simlat, polski aktor filmowy, telewizyjny i teatralny. Oprócz nagrań wideo w internecie będą publikowane także kreacje nawiązujące do spotów. Akcja będzie też promowana przez reklamy w Google i na Facebooku. Ponadto w mediach pojawią się informacje opisujące inicjatywy stowarzyszenia. Kampania obejmie również działania w mediach społecznościowych. Dodatkowo na potrzeby akcji przygotowano badanie na temat przyzwyczajeń Polaków związanych z podróżowaniem na rowerze.

Jak zaznaczają organizatorzy akcji, rower to jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu – nie wiąże się z zanieczyszczeniami powietrza i nie generuje dwutlenku węgla. Dodają, że to pojazd szybki, bezpieczny i pozwalający na unikanie zakorkowanych ulic.

Źródło: youtube.com/Polskie Stowarzyszenie Rowerowe

PSR podaje, że 41 proc. Polaków korzysta z jednośladu, ograniczając podróżowanie innymi środkami transportu. Ponadto obecnie Polacy częściej wsiadają na rowery – 24 proc. z nich deklaruje, że jeździ więcej niż w poprzednim roku.

„W godzinach szczytu w dużym mieście przejechanie 15 km autem może zająć nawet półtorej godziny” – zauważa Krzysztof Dylewski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. „Problem ten nie dotyczy rowerów. Przy dobrej infrastrukturze tę samą odległość rowerzysta, jadąc równomiernym, spokojnym tempem, jest w stanie przemierzyć w 45 minut. Cieszy nas, że w tym roku Polacy wybierają rowery, co potwierdzają to najnowsze badania” – dodaje.

Organizatorzy zauważają też, że rower to doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu. Z przeprowadzonych badań wynika, że niemal połowa Polaków zamierza spędzić wakacje z rowerem. Częsty wybór tego środku transportu potwierdzają także decyzje zakupowe: 4 proc. respondentów nabyło rower w czasie pandemii, a 18 proc. rozważa zakup niebawem.

PSR mówi też, że potencjał tych jednośladów zauważają władze samorządowe, dlatego coraz więcej inwestuje się w rozwój infrastruktury rowerowej.

„Pomimo coraz lepszej sytuacji transportu rowerowego, zarówno jeżeli chodzi o liczbę rowerzystów, jak i stan infrastruktury, wciąż jest jeszcze miejsce do poprawy” – zauważa jednak Krzysztof Dylewski z PSR. „Nie zmienia to faktu, że rower to obecnie najlepszy sposób lokomocji dla osób dbających o swoje zdrowie, czas i naszą planetę, a przykłady z krajów zachodnich potwierdzają, że trend ten będzie się utrzymywał. Tym bardziej apeluję do władz ogólnopolskich i samorządowych o wspieranie rozwoju transportu rowerowego” – mówi.

Organizatorzy kampanii wskazują też na zalecenia jazdy na rowerze przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) jako jednego z bezpiecznych środków transportu w czasie pandemii koronawirusa.

Kampania potrwa do końca wakacji 2020 roku. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin