„Wizerunek, public relations, pijarowcy, słupki i procenty, spadki i zwyżki zaufania do polityków, społeczne nastroje, partyjne preferencje – oto problemy, o których najczęściej i prawie wyłącznie debatuje się w polskich mediach”, pisze dla Rzeczpospolitej socjolog Barbara Fedyszak-Radziejowska. Autorka przekonuje w artykule, że dyskusje na tematy wizerunkowe stały się szarą codziennością polskich mediów.
Socjolog zwraca uwagę, że w mediach ostatnio doszło do konfrontacji dwóch światów – realnego i reklamowego, widać to zwłaszcza w sferze polityki. Premier kreuje swój wizerunek w podobny sposób, jak przygotowuje się promocję proszku do prania, a kryzys w Gruzji, czy wypowiedzi prezydenta rozpatruje się głównie z PR-owskiego punktu widzenia.
Warto przy tym zwrócić uwagę, że w reklamie występują pewne reguły – nie wolno reklamować podprogowo lub oczerniać konkurencji, w polityce takie zasady nie obowiązują, argumentuje Fedyszak-Radziejowska.


