wtorek, 16 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Spokojne Święta”: Polscy aktorzy o rodzinnych o rozmowach

„Spokojne Święta”: Polscy aktorzy o rodzinnych o rozmowach

„Spokojne Święta” to hasło tegorocznej kampanii edukacyjnej Fundacji Nowej Wspólnoty. Akcja uczy, jak lepiej ze sobą rozmawiać – nie tylko przy świątecznym stole. W spocie wystąpili Katarzyna Herman i Bartłomiej Topa.

To druga edycja kampanii edukacyjnej, w której FNW pokazuje, jak rozmawiać w rodzinach mimo różnic pokoleń i poglądów.

W filmie pokazano scenę, która rozgrywa się tuż przed Wigilią. Zanim rodzina usiądzie do stołu, tata – w którego wcielił się Bartłomiej Topa – sadza swoich bliskich: żonę, którą zagrała Katarzyna Herman, dwójkę dzieci (Blanka Kot i Kacper Kąkol) oraz babcię (Ewa Kolasińska) na kanapie i rozpoczyna „wigilijną odprawę”. „Ja w waszym wieku byłam już po ślubie”, „W tym chcesz być na Wigilii?!”, „Czy te uszka są wegańskie?” – to lista pytań, które padają z ust obecnych w pokoju.

Najwięcej rozmów o przeszłości, najmniej o relacjach, sporcie i pieniądzach

Badania przeprowadzone przez Fundację Nowej Wspólnoty wraz z Instytutem Badań Pollster pokazują, że 60 proc. Polaków uznaje świąteczne rozmowy za wartościowe. Okazuje się, że przy świątecznym stole najwięcej rozmawiamy o wspomnieniach i przeszłości. Najrzadziej poruszamy temat relacji romantycznych, sportu i pieniędzy.

Ponad połowa Polek i Polaków w świątecznym czasie zmaga się z tematami politycznymi, a 61 proc. nie lubi tych rozmów. Co więcej, 41 proc. badanych chce nauczyć się, jak rozmawiać z bliskimi w taki sposób, by kontakt rodzinny był mniej powierzchowny, głębszy i wzmacniał więzi.

Poza spotem w ramach kampanii stworzono specjalną stronę z praktycznymi radami, jak rozmawiać z rodziną podczas Wigilii. Na stronie spokojneswieta.pl można znaleźć sposoby na przygotowanie się na świąteczne spotkania. Są tam nie tylko pytania i podpowiedzi, lecz także zestawy porad dotyczących rozmów tematycznych – na temat planów na przyszłość, codziennych doświadczeń czy wspomnień z dzieciństwa. Ma to pomóc stworzyć empatyczny i pełen zrozumienia dialog mimo różnic pokoleniowych czy odmiennych poglądów. FNW stworzyła bezpłatne karty z praktycznymi poradami na temat tego, jak rozmawiać z bliskimi.

Działania komunikacyjne obejmą media społecznościowe. Spot będzie także wyświetlany w pociągach PKP Intercity i na dworcach PKP, w kanałach grupy TVN oraz w komunikacji miejskiej wybranych miast, a także w kinach.  

Kampania „Spokojne Święta 2025” realizowana jest we współpracy z Fundacją PZU oraz PKP SA i PKP Intercity. Za koncept spotu, produkcję i realizację odpowiada Grupa Kreatywna NOWY®ŁAD. Reżyseria: Dominik Radecki. Zdjęcia: Łukasz Skotnicki. W komunikacji fundację wspierają Polot & Rozgłos i Data Wolves. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj