wtorek, 15 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPolska jak IBM czy jak iPod?

Polska jak IBM czy jak iPod?

Na łamach magazynu Media i Marketing pojawił się artykuł na temat słabej pozycji marki Polski. Nasz kraj znalazł się na jednym z ostatnich miejsc w rankingu 35 krajów objętych Indeksem Marek Narodowych (Anholt-GMI Nation Brands Index).
„Polska ma nie tyle złą percepcję wśród mieszkańców innych krajów, ile jest krajem kompletnie nieznanym, o którym inni niewiele wiedzą. Istnieją pewne stereotypowe skojarzenia związane z Polską. Są to takie hasła jak: „Solidarność”, papież Polak, Chopin, ale także sowieckie dziedzictwo pomimo wejścia Polski do struktur Unii Europejskiej” – twierdzi twórca badania Simon Anholt. Jego zdaniem Polska powinna określić strategię rozwoju i obszarów, z którymi ma być kojarzona. „Polska może przyjąć strategię taką jak IBM – bycia marką niezawodną i globalną, albo iPoda – bycia marką małą i idealnie sformatowaną” – czytamy w artykule.
Decyzję w tej sprawie musi podjąć polski rząd, który powinien koncentrować się na innowacji w dziedzinie kultury, sportu, polityki zagranicznej i edukacji, by dzięki temu generować pozytywne informacje kształtujące wizerunek Polski. Z artykułu dowiadujemy się również, że w ciągu najbliższych miesięcy ruszy drugi etap prac nad projektem „Marka dla Polski”, a Wally Olins rozwinie ideę przewodnią dla Polski – Creative Tension. Ma powstać Księga Marki, uwzględniająca filozofię marki, a także logo i symbole, które będą służyć brandingowi narodowemu Polski.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj