W końcu udało się wypracować spójne zasady dotyczące promocji naszego kraju. „To mały krok, ale bez niego nie zaczniemy budować marki Polska. Przyjęcie tego dokumentu to dowód na to, że wszystkie instytucje są w stanie zgodzić się na wspólny sposób mówienia o marce Polska” – stwierdza Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej.
„Zapisane w dokumencie »Zasady komunikacji marki Polska« to pierwszy kamień milowy w naszych działaniach i nowe otwarcie do dalszych wspólnych kroków” – powiedział minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski. Dokument ten rozwija i poddaje reinterpretacji koncepcję creative tension oraz określa tożsamość marki Polska. Charakteryzuje się ona przede wszystkim: intensywnością, zaangażowaniem, brakiem obojętności oraz umiejętnością płynięcia pod prąd. Ponadto „Polska to marka, która zasila: świeżymi pomysłami, przeżyciami i zaangażowaniem. Nadaje ton działaniom, zmienia otoczenie, w którym funkcjonuje, nie pozostawia obojętnym” – czytamy w dokumencie.
A jak należy komunikować? W założeniu autorów dokumentu należy pokazywać nie tylko miejsca, ale też podkreślać możliwości Polaków, skupiać się na teraźniejszości, komunikować bezpośrednio, a nie tylko teoretycznie oraz stworzyć „pożądany wizerunek Polski na zewnątrz kraju, ale także aby wzmocnić pewność siebie Polaków”.
„Zasady komunikacji marki POLSKA” wkrótce zostaną upublicznione oraz rozesłane do organizacji i instytucji, które poprzez swoje działania promują Polskę za granicą. Dokument został opracowany przez środowiska skupione wokół Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Zrzeszenia Firm Public Relations przy współpracy i konsultacji z zainteresowanymi instytucjami. (kg)


