.

 

Polska na piątym miejscu w rankingu CBI

dodano: 
15.12.2008
komentarzy: 
0

O tym, że Polska znalazła się na piątym miejscu w kategorii „Marki warte swojej ceny” w rankingu Country Brand Index przeprowadzonym przez agencję Weber Shandwick i Future Brand pisze Rafał Kerger na łamach Pulsu Biznesu. Ranking wskazuje kraje o najsilniejszej marce. W tamtym roku Polska debiutowała w zestawieniu jako „Wschodząca gwiazda”, a dziś jest już krajem „Wartym swojej ceny”. Kategoria ta wskazuje państwa, których oferta i możliwośći są najbardziej atrakcyjne w stosunku do poniesionych kosztów. Nasz kraj uplasował się tuż za Tajlandią, Indiami Meksykiem i Czechami i wyprzedził tym samym Stany Zjednoczone, Malezję, Turcję, RPA i Węgry.

Jak czytamy w artykule nasz kraj w ogólnym zestawieniu najlepszych marek nadal nie zajmuje wysokiej pozycji. W tym roku wygrała Australia. Polska słabo wypada, jeśli wziąć pod uwagę międzynarodowe marki produktów, kojarzone z państwami, w których są wytwarzane. Jak pisze autor „niestety, nie mamy takiej marki konsumenckiej, która mogłaby wpłynąć na wizerunek całego kraju”.

W badaniu wzięło udział prawie trzy tysiące respondentów z USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Australii, Brazylii, Emiratów Arabskich, Japonii, Niemiec i Rosji. Zarówno kobiet, jak i mężczyzn między 21 a 65 rokiem życia, którzy często podróżują. W CBI przebadano także ponad 20 międzynarodowych ekspertów z sektora turystycznego. (mk)

Źródło:

Puls Biznesu, Polska już warta ceny, Rafał Kerger, 15.12.2008, s.1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin