.

Polska Organizacja Turystyczna rusza z kampanią skierowaną do osób z niepełnosprawnościami

dodano: 
17.11.2022
komentarzy: 
0

16 listopada 2022 roku ruszyła kampania „Polska bez barier”, zainicjowana przez Polską Organizację Turystyczną.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi na trudności, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami podczas podróży. Ma ona również zachęcić je do aktywnego podróżowania po kraju.

Kampanię poprzedziło badanie, przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2019 roku. Wynikało z niego wówczas, że główne przyczyny, dla których osoby z niepełnosprawnościami mają trudność ze zdecydowaniem się na podróż, to strach przed brakiem akceptacji ze strony społeczeństwa, a także trudności organizacyjne. Oferty biur podróży również nie zachęcały tych podróżnych, nie posiadały bowiem ofert dostosowanych do ich potrzeb.

W ramach kampanii powstał spot reklamowy, w którym wystąpiły osoby, dla których niepełnosprawność nie jest przeszkodą w zwiedzaniu swoich ulubionych miejsc w kraju. Sylwester Wilk, sportowiec, Magda Orłoś, blogerka kulinarna, Michał Fitas, Katarzyna Szymura, pedagożka, i Łukasz Hećman zachęcają do odkrywania nowych miejsc, a przesłaniem spotu jest zdanie „Niepełnosprawni powinni znać swoje miejsce”. (zd)

Źródło: Youtube/Poland Travel

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin