Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPolska reklamuje się naiwnie

Polska reklamuje się naiwnie

Magazyn Marketing&more zamieścił artykuł o roli działań lobbingowych w promocji kraju i kształtowaniu jego właściwego wizerunku. Autorki tekstu, Anna Hall i Agnieszka Zawadzka, doceniają zrealizowane ostatnio przez różne polskie instytucje i organizacje kampanie promocyjne i wizerunkowe jednak podkreślają, że „Tam gdzie przedmiotem promocji jest kraj, pierwszym i najważniejszym elementem »mieszanki marketingowej« (marketing mix) jest lobbing polityczny. Reklama, PR, wydarzenia promocyjne powinny stanowić kolejne kroki kampanii”.
Autorki przytaczają też przykłady innych krajów, w tym przede wszystkim państw wysoko rozwiniętych, takich jak Niemcy, Japonia, Kanada, które ogromne sumy przeznaczają na lobbing. „Ktokolwiek więc traktuje nasze skromne akcje promocyjne w sieciach BBC i CNN jako wydarzenie przełomowe, powinien przeanalizować na przykład kazus promocji Irlandii na rynku amerykańskim. A jeśli zrobi to starannie, uzna, że bez natychmiastowej kontynuacji oraz uzupełnienia jej o lobbing cała nasza kampania reklamowa będzie zmarnowanym wysiłkiem”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj