Polski CSR na europejskim poziomie

dodano: 
14.06.2011
komentarzy: 
2

Kompendium CSR – to dodatek wydawany przez Mediaplanet ukazujący się z Dziennikiem Gazetą Prawną, który omawia kondycję społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i Europie. „CSR musi się stać elementem głównej strategii biznesowej i głównego celu biznesowego” – pisze we wstępie Jose Manuel Barroso, przewodniczący Komisji Europejskiej.

Po latach budowania wiedzy na temat CSR-u, przyszedł w końcu czas na zagadnienia szczegółowe. Porady dla małych i średnich przedsiębiorstw, słów kilka o dojrzałości polskiego CSR-u, oraz o potrzebie aktywnego udziału interesariuszy – to tylko niektóre tematy, którym poświęcone zostało Kompendium CSR. O tym, że społeczna odpowiedzialność biznesu powinna być „motorem zmian, a nie narzędziem ochrony istniejącego stanu rzeczy”, pisze w dodatku sam Barroso. Przewodniczący KE podkreśla jednocześnie, że „Wraz z przedsiębiorstwami, i innymi zainteresowanymi podmiotami, instytucjami, państwami członkowskimi i z niebawem przejmującą prezydencję Polską, Komisja Europejska będzie aktywnie promować społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw”.

Rok 2011 w Polsce to czas poszukiwania zewnętrznej weryfikacji prowadzonych działań. Coraz więcej jest projektów sektorowych i lokalnych. „Firmy zaczęły szukać sposobów sprawdzenia się w roli odpowiedzialnego przedsiębiorcy, zweryfikowania swoich działań i zasad zarządzania społeczną odpowiedzialnością, przetestowania własnych procedur i porównania się z innymi” – czytamy w Kompendium. Znajdziemy w nim również panel ekspertów – na kluczowe pytania odpowiadają: Mirella Panek-Owsiańska (prezes i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Bolesław Rok (Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego) oraz Małgorzata Mularczyk (prezes Fundacji „Wspólna Droga” – United Way Polska). Kwestie związane z zaangażowaniem interesariuszy przedstawiła na łamach dodatku Małgorzata Greszta, partner zarządzjący CSR Consulting.

Według niej, zaangażowaniu interesariuszy często muszą towarzyszyć „działania edukacyjne wśród pracowników i partnerów”, a „sam proces powinien być wsparty wiedzą ekspertów zewnętrznych”. W publikacji znajdziemy również case studies: Samsung Electronics Polska, Coca-Cola HBC Polska, czy BZW BK. (es)

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
17.06.2011
11:49:42
Advocem
(17.06.2011 11:49:42)
To jest najbardiej etyczna publikacja CSR, gdzie wszystkie materialy zewnętrzne sa wyraznie oznaczone, jedna z niewielu z niezalezna redakcja, a strategie csr zwykle przewiduja kilka procent budzetu na komunikacje csr, chyba ze jakas firma robi to w tajemnicy :)
16.06.2011
11:42:49
Rodrigo
(16.06.2011 11:42:49)
Warto zaznaczyć,że większa część materiałów tej wkładki została opłacona przez zainteresowane firmy. Nie są to więc materiały dziennikarskie, ale płatna promocja, która jest "podpierana" merytorycznym wkładem organizacji zajmującej się CSR komercyjnie, lub jak w wypadku FOB, są organizacją pozarządową. Uważam, że branie udziału w tego rodzaju przedsięwzięciach jest nieetyczne. Koszt zaistnienia w takim dodatku, to kilkadziesiąt tysięcy zł. Te środki mogłyby zostać przeznaczone na działania CSR.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin