The Warsaw Business Journal porusza temat polskiego lobbingu towarzyszącego pracom parlamentu UE. Autorka artykułu, Katarzyna Dębek, ocenia aktywność i skuteczność polskich lobbystów i porównuje ich działania z pracą ich zagranicznych odpowiedników. W artykule przytoczone zostały opinie osób prowadzących ten rodzaj działalności, które dzielą się z czytelnikami swoimi doświadczeniami. Janusz Glinicki, dyrektor zarządzający firmy Sadpol, podkreśla, że na 20 tys. urzędników w Brukseli przypada 15 tys. lobbystów, a wśród nich jest tylko niespełna dwudziestu, którzy lobbują w imię interesów polskich przedsiębiorców.
Glinicki uważa, że polski lobbing musi się rozwinąć, podobnie sądzi polska eurodeputowana, Małgorzata Handzlik. Zauważa ona, że największą słabością lobbystów z Polski jest to, że w większości nie mają oni swoich stałych siedzib w Brukseli, a przez to szybki kontakt z nimi jest niemożliwy. Autorka podkreśla, że lobbyści powinni współpracować ze sobą, wtedy koszty ich działalności będą niższe.


