.

Polski spot wśród najlepszych na świecie filmów promujących turystykę

dodano: 
25.10.2022
komentarzy: 
0

Internauci wybrali najlepsze filmy promujące turystykę w plebiscycie organizowanym przez Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals – CIFFT). Na podium znalazły się Bośnia i Hercegowina, Azerbeijdżan i Polska.

Inicjatywa CIFFT ma na celu zachęcenie widzów do odkrywania nowych doświadczeń turystycznych za pomocą wideo, podkreślając siłę tego formatu w promowaniu miejsc, produktów i usług turystycznych na całym świecie. Internauci ze 171 krajów oddali w sumie ponad 109 tys. głosów.

Publiczność najbardziej doceniła film „Why Bosnia and Herzegovina can be NUMBER 1 travel destination in the world” („Dlaczego Bośnia i Hercegowina może być kierunkiem turystycznym numer 1 na świecie”). Zdobył on blisko 57 tys. głosów. z 74 krajów.

Nagrodzone wideo przedstawia Bośnię i Hercegowinę jako ukrytą przed światem turystyczną perłę. Film został wyprodukowany przez podróżnika, blogera podróżniczego, filmowca i dziennikarza Roberta Dacešina.

O nagrodę wideo rywalizowało z 48 innymi filmami z 21 krajów, m.in. z Australii, Austrii, Azerbejdżanu, Bułgarii, Chorwacji, Fidżi, Finlandii, Francji, Grecji, Węgier, Islandii, Japonii, Kazachstanu, Litwy, Polski, Portugalii, Katar, Słowenii, Hiszpanii, Tajwanu i Uganda.

Na drugim miejscu znalazł się Azerbejdżan, którego film „Azerbaijan. Where culture meets adventure” („Azerbejdżan. Gdzie kultura spotyka się z przygodą”) uzyskał 7813 głosów.

Trzecia pozycja przypadła z kolei Polsce – podium zamyka bowiem Bielsko-Biała z filmem „Bielsko-Biała. Miasto w górach. Tutaj chcesz żyć”, który otrzymał 7400 głosów publiczności.

Spot wyprodukowany został na zlecenie Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej i prezentuje miasto położone u stóp Beskidów, o bogatych tradycjach, dbające o dziedzictwo historyczne i kulturowe, a jednocześnie nowoczesne, otwarte, dynamiczne. To miejsce, w którym chce się „relaksować, marzyć, bawić się i żyć”, idealne zarówno dla miłośników turystyki miejskiej, jak i aktywnej na łonie natury.

W plebiscycie udział brał także drugi polski film, stworzony przez gminę Liszki – wideo „Liszki Commune. I am from here” („Gmina Liszki. Jestem stąd”) zajął 32. Miejsce (zdobył 115 głosów).

(mb)

Źródło:

www.cifft.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin