Polski zaścianek
Jak - z perspektywy marketingu politycznego - ocenić wizytę premiera Donalda Tuska w Peru pyta Eryka Mistewicza dziennik Polska The Times. Zdaniem eksperta nic lepiej nie rozwija polityka i nie buduje pozycji naszego kraju jak oficjalne wyjazdy zagraniczne.
Mistewicz pozytywnie ocenia wyjazd Tuska do Peru, a jednocześnie krytykuje „polski zaścianek”, czyli lokalną opinię publiczną i dziennikarzy za niechętny stosunek do wyjazdów premiera na szczyty międzynarodowe, podczas których, ich zdaniem, marnotrawi się publiczne pieniądze.
Zdaniem Mistewicza polskie media i komentatorzy polityczni „najchętniej ubraliby polityków (...) we włosiennice, zabronili nauki języków obcych i skutecznej komunikacji” w imię cięcia kosztów. A przecież premier oraz prezydent powinni „bywać w miejscach w których budzi się świat: w Indiach, Rosji, Chinach i Brazylii”, argumentuje politolog. (ał)