niedziela, 21 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPolskie firmy nie chcą kontrolować aktywności pracowników w mediach społecznościowych

Polskie firmy nie chcą kontrolować aktywności pracowników w mediach społecznościowych

Na portalach społecznościowych obecnych jest 2 na 3 pracowników polskich firm. Mimo tego jedynie co trzeci pracodawca wprowadził wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w internetowych społecznościach w kontekście wizerunku pracodawcy – wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Badawczy Randstad.

W badaniu wzięło udział 13 tys. pracowników z 29 krajów. Jak na tle innych krajów wypadli Polacy? Swoje profile w mediach społecznościowych ma 67 proc. respondentów, co jest wynikiem zbliżonym do średniej dla wszystkich krajów biorących udział w badaniu. Co ciekawe, najniższy odsetek (43 proc.) pracowników korzystających z portali społecznościowych odnotowano w Japonii.

Dla polskich pracowników obecność w sieciach społecznościowych może pomóc w znalezieniu informacji o pracodawcy przed rozmową kwalifikacyjną – tak twierdzi 55 proc. badanych. Dla 54 proc. respondentów informacje te są również przydatne do wyrobienia opinii o kulturze organizacyjnej danej firmy. Pracownicy ufają temu, co na temat danego pracodawcy piszą inni internauci. Dla 61 proc. negatywne komentarze dotyczące potencjalnych pracodawców są przesłanką wystarczającą do rezygnacji z ubiegania się o pracę.

Polscy pracownicy zdają sobie sprawę z tego, że ich prywatne profile mogą być monitorowane przez przełożonych – takiego zdania jest 67 proc. badanych. Mimo tej świadomości jedynie 37 proc. pracowników wykorzystuje prywatne profile do kreowania swojego wizerunku jako pracownika. Wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w kontekście wizerunku pracodawcy wprowadziła natomiast tylko co trzecia firma. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj