Polskie firmy nie walczą o swoje w Brukseli

dodano: 
15.10.2014
komentarzy: 
0

Jak czytamy w Pulsie Biznesu, niektóre międzynarodowe koncerny na lobbing w Brukseli wydają ponad 4 mln euro rocznie. Dużo mniejszy zapał do lobbowania mają polskie firmy. Według autora materiału, wyjątek stanowi Grupa Allegro.

Z danych serwisu LobbyFacts.eu wynika, że wśród firm najwięcej na lobbing w 2013 roku wydał koncern tytoniowy Philip Morris – ok. 5-5,25 mln euro. Na drugim miejscu znalazł się koncern paliwowy ExxonMobil, z budżetem wynoszącym ok. 4,75-5 mln euro. Jak czytamy w Pulsie Biznesu, tytoniowi lobbyści mieli w zeszłym roku „pełne ręce roboty” – Unia przygotowywała bowiem dyrektywę tytoniową, która ma wejść w życie od 2016 roku.

Wśród polskich firm najwięcej na lobbing wydaje Grupa Allegro, ok. 700-800 tys. euro. Za nią plasuje się Grupa PKP, która wydaje prawie dwukrotnie mniej. „Interesujemy się m.in. europejską reformą przepisów, dotyczących ochrony danych osobowych, nad którą prace trwają od 2012 r., w tym roku ważna była też sprawa postępowania antymonopolowego wobec Google'a, związanego z wyższym pozycjonowaniem przez wyszukiwarkę własnych wyników sponsorowanych niż wyników „organicznych"” – wyjaśnia Chris Sherwood, szef biura Allegro w Brukseli i dyrektor ds. publicznych. Jak dodaje, teraz firma skupi się na pomyśle niektórych marek, które chcą zabronić sprzedaży swoich produktów w sieci poza własnymi platformami. (ks)

Źródło:

Puls Biznesu, Polacy nie mają przebicia w Brukseli, Marcel Zatoński, 14.10.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin