Polskie firmy wolą współpracować z partnerami społecznymi

dodano: 
27.06.2013
komentarzy: 
0

Europejski konkurs CSR Award Scheme, po raz pierwszy zrealizowany w Polsce, zakończony. Nasz kraj znalazł się w czołówce – zgłosiliśmy 52 partnerstwa, 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw.

Kilkadziesiąt polskich firm, z sektora dużych i małych przedsiębiorstw, zgłosiło swoje działania w ramach realizowanych partnerstw z organizacjami pozarządowymi, samorządami i instytucjami do konkursu European CSR Award Scheme. Inicjatywa ma na celu nagrodzenia partnerstw ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Finansowana jest przez Komisję Europejską, a jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. 43 proc. firm w Polsce zaprezentowało swoją współpracę w tym zakresie związaną z partnerem społecznym. Polską edycję konkursu koordynowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nasz kraj znalazł się w czołówce pod kątem ilości zgłoszeń do inicjatywy, zgłoszono 52 partnerstwa, 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65% zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, 43 proc. było zawiązane z partnerem społecznym, a aż 40 proc. zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17 proc. partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach, pod kątem ilości zgłoszeń, znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.

„Duża liczba partnerstw zgłoszonych do konkursu przez polskie firmy to bardzo pozytywny sygnał. Jako Forum Odpowiedzialnego Biznesu obserwujemy coraz większe zainteresowanie przedsiębiorstw współpracą z pozabiznesowymi partnerami. Taka kooperacja sprzyja tworzeniu innowacyjnych rozwiązań adresujących problemy zrównoważonego rozwoju, różnorodności w miejscu pracy czy kwestii środowiskowych. Współpraca wpływa także na budowę przewagi konkurencyjnej biznesu” - podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W pierwszej polskiej edycji konkursu European CSR Award Scheme w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwo zwyciężyła firma Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Nagroda została przyznana za projekt „Bądź widoczny - bądź bezpieczny" realizowany w partnerstwie z Urzędem Miasta Bydgoszczy oraz innymi partnerami społecznymi. W kategorii  duże przedsiębiorstwo nagrodzono Orange Polska za projekt „Bezpieczeństwo w sieci” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis,  Danone Sp. z o.o. za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt  „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.

Wszystkie zwycięskie partnerstwa zostały przedstawione na łamach Golden Book. Publikacja do pobrania TUTAJ.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin