Polskie maliny wywołały kryzys
„Zły wizerunek rzutuje nie tylko na firmy »malinowe«, ale i na całe polskie rolnictwo” - o kryzysie wizerunkowym polskiego rolnictwa pisze dziennik Rynki Zagraniczne. Autorka artykułu opisuje, w jaki sposób doniesienia o tym, że polskie maliny mogły być skażone śmiertelnym wirusem wywołały kryzys w branży eksportu owoców i warzyw. Wskazuje na błędy popełnione w zarządzaniu nim: „nabieranie wody w usta” i zbyt długi czas reakcji.
Przytacza również wypowiedź Aleksandry Olek-Pawłowskiej, specjalistki ds. PR: „Jednym z podstawowych kryteriów sukcesu w komunikacji kryzysowej jest szybkość działania. Czas reakcji jest tu kwestią wiarygodności”. Autorka artykułu radzi również, by w trudnych momentach zwracać się z prośbą o ekspertyzy i badania do międzynarodowych, niezależnych organizacji. Ich autorytet pomaga w negocjacjach, wzmacnia autorytet i ułatwia uzyskanie wsparcia. „Raz zachwianą sytuację trudno jest odbudować. Dlatego tak ważne jest stworzenie silnego lobby promującego polskie owoce i warzywa” – pisze Łysiał w zakończeniu artykułu.