Polskie miasta na Facebooku

dodano: 
24.01.2012
komentarzy: 
0

W Polsce jest 908 miast. Z oficjalnych stron tych 21 największych, najpopularniejsze na Facebooku pod względem liczby fanów to: Wrocław (44 tys.), Poznań (31 tys.) i Warszawa (prawie 26 tys.) – wynika z raportu przygotowanego przez Megafoni.pl.

Zaraz za podium znalazły się: Lublin, Gdańsk i Kraków. „Lubimy być pierwsi. Gdy jeszcze niewielu słyszało o internecie, mieliśmy już portal miejski. W 2007 roku, kierowany przeze mnie Dział e-Promocji stworzył pierwszą w Polsce mobilną wersję serwisu miejskiego. W czasach, gdy żadne polskie miasto nie miało oficjalnego kanału na Youtubie, my już publikowaliśmy filmy reklamowe. Jeszcze rok temu liczba wyświetleń filmów na naszym kanale była większa niż suma wszystkich wyświetleń filmów opublikowanych przez inne miasta wojewódzkie” – zdradza na stronie raportu Tadeusz Zdankiewicz, szef Działu e-Promocji i Wydziału Komunikacji Społecznej Departamentu Prezydenta Wrocławia. Według niego, profil miasta na Facebooku przejął rolę najpopularniejszego źródła informacji o tym, co się w nim dzieje, stał się „portalem miejskim”. Doceniają go również władze samorządowe.

Trend ten potwierdza Wojciech Szywalski, social media manager z Megafoni.pl. Na łamach gazety Polska Dziennik Zachodni podkreśla, że obecnie „większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów”, a tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne. Andrzej Makowski, zastępca dyrektora warszawskiego Biura Promocji Miasta przyznaje, że głównym profilem miasta na Facebooku zajmuje się dwuosobowy zespół w Wydziale Projektów Internetowych, Biurze Promocji Miasta. „Przy wybiórczych akcjach promocyjnych zapewniamy sobie jednak wsparcie agencji marketingu społecznościowego, wcześniej poprzedzone rozpoznaniem rynkowym” – dodaje. Nie wszyscy poprzestają jednak tylko na oficjalnym profilu miejskim. Katowice na przykład (miejsce 8. w rankingu i ponad 8 tys. fanów) mogą pochwalić się kilkunastoma profilami instytucji. „Gdybyśmy przeliczyli ilość fanów Katowic na Facebooku na liczbę mieszkańców, to jesteśmy na poziomie Warszawy i Krakowa. Jedynie Wrocław jest dla bezkonkurencyjny” – mówi Marcin Stańczyk z Wydziału Promocji Katowic. Na co miasta powinny postawić, by rozwijać swoją obecność w mediach społecznościowych? Na użyteczność – twierdzi Marcin Nowak, szef portalu naszemiasto.pl. W jego opinii informowanie mieszkańców przez Facebooka np. o remoncie ulicy to kierunek, w którym powinny zmierzać miasta. (es)

Pełny raport  tutaj

Źródło:

Własny/ Polska Dziennik Zachodni, Nasze miasta na Facebooku napiszą też o pękniętej rurze, Aldona Minorczyk-Cichy, str.5, 21.01.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin