Polskie spółki traktują relacje inwestorskie jak niepotrzebny koszt

dodano: 
23.04.2014
komentarzy: 
1

Puls Biznesu przytacza wyniki ankiety przeprowadzonej przez Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) w spółkach giełdowych. Nie przykładają się one do relacji z inwestorami… bo taka komunikacja nie poprawia wyników finansowych. Jednak jak czytamy, przykłady z zagranicy przeczą tej teorii.

Wnioski płynące z badań przeprowadzonych m.in. przez Rivel Research Group, kanadyjską giełdę, są zbieżne. W opinii większości analityków giełdowych wysoki poziom relacji inwestorskich odgrywa istotną rolę przy podejmowaniu decyzji o kupnie akcji, co może pozytywnie wpłynąć na wycenę spółek. Podobne wnioski płyną także z analizy wyników spółek, których relacje inwestorskie zostały najlepiej ocenione w rankingu „Giełdowa Spółka Roku”. „Nawiązanie relacji to większe zainteresowanie analityków i inwestorów, którzy z bardziej dostępnymi i wiarygodnymi informacjami czują się pewniej, oceniając perspektywy firm. Poprawia się płynność obrotu, zmniejsza ryzyko, przypisywane danym walorom, a tym samym spada koszt kapitału” – wyjaśnia Kamil Kosiński, autor artykułu.

Wiele polskich spółek nie dostrzega jednak tych korzyści. Utrzymywanie komunikacji z inwestorami często traktowane jest jako dodatkowy koszt, który spółki starają się maksymalnie ograniczyć. Co trzecia spółka nie ma nawet wydzielonego budżetu na IR. Zwłaszcza w małych firmach za relacje inwestorskie odpowiada prezes lub członek zarządu. Zaledwie 3,5 proc. emitentów biorących udział w ankiecie MSP ma przynajmniej 4 pracowników zajmujących się relacjami inwestorskimi. (ks)

Źródło:

Puls Biznesu Relacje inwestorskie. Koszty determinują jakość relacji, Kamil Kosiński, 23.04.2014
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
23.04.2014
16:23:21
max
(23.04.2014 16:23:21)
u nas wszytko 100 lat za murzynami jest, więc nie ma co się dziwić, że i IR na kiepskim poziomie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin